پروازهای فرودگاه اردبیل به ۴۰ سورت پروازی می‌رسد به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل پروازهای فرودگاه اردبیل به ۴۰ سورت پروازی می‌رسد به گزارشهاریکا خبر، علی نیکزاد شامگاه پنجشنبه در دیدار مردمی خود در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در لایحه بودجه ۱۴۰۱، ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه استانی، ملی […]

پروازهای فرودگاه اردبیل به ۴۰ سورت پروازی می‌رسد

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل پروازهای فرودگاه اردبیل به ۴۰ سورت پروازی می‌رسد به گزارشهاریکا خبر، علی نیکزاد شامگاه پنجشنبه در دیدار مردمی خود در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در لایحه بودجه ۱۴۰۱، ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه استانی، ملی و ملی استانی شده دارد که ۸ هزار میلیارد تومان آن جاری و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن در بخش‌های عمرانی و زیرساختی هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیشترین امیدواری ما جذب اعتبارات از محل سفر رئیس جمهور است که در این سفر ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات و بیش از ۸۴۶ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای استان اردبیل مصوب شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون از محل سفر رئیس جمهور ۱۸ هزار میلیارد تومان در کشور منابع نقد توزیع شده است، گفت: سهم استان اردبیل از این رقم ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که با پیگیری از طریق وزرا و معاونان رئیس جمهور این منابع به استان تزریق شده است.

نیکزاد افزود: ما در ۴ سال بر اساس برنامه‌ریزی دولت، وزرا و مدیران استانی پیگیر طرح‌ها و پروژه‌های مصوب هستیم تا زمینه اجرایی شدن آنها فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با همراهی مدیران استانی سعی بر پیگیری تعهدات وزارتخانه‌های مختلف و تأمین اعتبارات مورد نیاز در این بخش را داریم که در دیدار اخیر با وزیر نفت قرار شد تا جدیدترین مسیر انتقال گاز از زنجان به منطقه خلخال و اردبیل و اتصال آن به شمال استان اردبیل انجام شود.

نیکزاد اضافه کرد: برای رسیدن گاز به نقطه مرزی تا ۱۵۰ کیلومتر منابع مورد نظر ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود با تأمین و تزریق آن این خط گازرسانی به انجام برسد.

وی بیان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر ۲۰ درصد اعتبارات دولت بین استان‌ها توزیع شده و ۸۰ درصد این اعتبارات به صورت متمرکز و از طریق وزارتخانه‌ها توزیع می‌شود که انتظار داریم با تلاش و پیگیری مدیران استانی شاهد جذب اعتبارات از طریق ردیف‌های ملی باشیم.

نیکزاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از محل تبصره ۱۴ و هدفمندی یارانه‌ها منابع خوبی در اختیار وزارتخانه‌های مختلف است که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان منابع را شامل می‌شود که ما باید بیشترین جذب اعتبارات را از این محل به نفع استان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه آب ۸۰ میلیارد تومان و در حوزه برق ۳۵ میلیارد تومان منابع از طریق ردیف‌های ملی برای استان تأمین شده و در کنار آن قرار است از ۱۹ هزار میلیارد تومان منابع متمرکز برای تأمین قیر رایگان به میزان ۲ هزار تن سهم استان اردبیل به شکل کامل دریافت شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به پروژه راه آهن اردبیل و تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان منابع برای این پروژه ریلی مهم اشاره کرد و گفت: در محورهای مواصلاتی استان و همچنین تکمیل فرودگاه گام‌های جدی برداشته شده و تا آخر فروردین تعداد پروازهای فرودگاه اردبیل به ۴۰ پرواز سورت و فرودگاه پارس‌آباد نیز به روزانه یک سورت پرواز ارتقا خواهد یافت.

نیکزاد در مورد تکمیل محور اردبیل – سرچم افزود: ۴۵ کیلومتر مسیر تونل و گالری‌ها در مرحله طراحی نهایی است که امیدواریم زمینه اجرایی شدن این مسیر ارتباطی با طراحی مناسب فراهم آید.

وی به احداث کارخانه تولید یک میلیون تن آهن اسفنجی در اردبیل با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی و اشتغال ۴۰۰ نفری اشاره کرد و ادامه داد: تا زمانی که ما از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده حمایت نکنیم، زمینه رشد و پیشرفت استان فراهم نمی‌آید.

نیکزاد در مورد طرح جهش تولید مسکن و تأمین منابع ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی از طریق بانک‌ها در این زمینه خاطرنشان کرد: بانک‌ها تاکنون ریالی از این منابع را پرداخت نکردند ولی با پیگیری‌های انجام شده قرار است در سال آینده پرداخت این تسهیلات برای هر متقاضی تا ۴۰۰ میلیون تومان آغاز شود.

وی اضافه کرد: قرار شده تا این ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به صورت پلکانی و با در نظر گرفتن ۱۸ سال بازپرداخت تقسیط شود تا متقاضیان توان باز پرداخت این تسهیلات را داشته باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشحال هستیم که مسکن از کالای سرمایه‌ای بیرون آمده و به یک کالای مصرفی تبدیل شده که این امر خود می‌تواند به ثبات قیمتی در مسکن منجر شود. امیدوارم خبر پروازهای فرودگاه اردبیل به ۴۰ سورت پروازی می‌رسد براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-18 12:46:10