پایانه‌های کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل پایانه‌های کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود به گزارش خبرنگار هاریکا، یاسر عبداللهی شامگاه چهارشنبه در مراسم معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: سهم اشتغال بخش کشاورزی در سال گذشته با یک رشد متوسط به ۳۳ درصد رسید […]

پایانه‌های کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل پایانه‌های کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود به گزارش خبرنگار هاریکا، یاسر عبداللهی شامگاه چهارشنبه در مراسم معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: سهم اشتغال بخش کشاورزی در سال گذشته با یک رشد متوسط به ۳۳ درصد رسید در حالی که این سهم اشتغال در بخش صنعت ۲۷ درصد است.
وی با بیان اینکه برای سال آینده در ۳ بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری برنامه‌ای منسجم و قابل تحقق تدوین شده است، تصریح کرد: بعد از جلسات مستمر و نشست‌های علمی و کارشناسی این برنامه با هدف‌گذاری مناسب و ارقام و اعداد عینی و واقعی طراحی و تدوین شده که امیدواریم همه دستگاه‌ها در تحقق این برنامه کمک کار ما باشند.
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل تولید ۴ میلیون تن محصولات متنوع کشاورزی را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان به حدی است که ۵۰ درصد این محصولات تولید شده به محصول فرآوری و با ارزش تبدیل می‌شود.
عبداللهی به صدور مجوز و جواز تأسیس برای ۲۶۶ واحد تولیدی و صنایع تبدیلی اشاره کرد و افزود: سعی ما بر این است تا با جلوگیری از خام‌فروشی محصولات، به ارزش افزوده بیشتر این محصولات کمک کرده و سرمایه‌گذاری‌ها را در این حوزه افزایش دهیم.
وی تولید با هدف تجارت و صادرات را از دیگر رویکردهای برنامه‌ریزی شده در بخش کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به پایین بودن سرانه درآمدی مردم استان به ویژه کشاورزان، انتظار می‌رود محصولات کشاورزی در این بخش با اهداف تجارت و صادرات تولید و ارزآوری بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم.
عبداللهی تکمیل پایاب سدهای بزرگ نظیر خداآفرین، کوثر و سبلان را بسیار مهم و با اهمیت توصیف کرد و گفت: ما به راحتی می‌توانیم با تقویت زنجیره تولید و توجه جدی به بخش مجتمع‌های گلخانه‌ای فضای مناسب اشتغال و درآمدزایی را مهیا کنیم.
وی توجه به الگوی کشت، راه‌اندازی پایانه‌های کشاورزی و تکمیل انبار و سردخانه‌های مورد نیاز در سطح استان را یادآور شد و اضافه کرد: با تکیه بر صنایع دانش‌بنیان و هوشمندسازی تولید محصولات در این بخش می‌توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه تسهیل در فرآیند کسب و کار سرمایه‌گذاران را بیشتر راغب به تولید خواهد کرد، افزود: استعلامات ۱۳ گانه باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شده و روند کاهندگی را در بروکراسی اداری شاهد باشیم تا با مناسب شدن بهبود فضای کسب و کار سرمایه‌گذاری و تولید رونق بگیرد. امیدوارم خبر پایانه‌های کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-17 12:47:25