واکسیناسیون افراد در معرض خطر تا آخر تابستان ۱۴۰۰ در اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، شهرام حبیب‌زاده ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از خادمان سلامت در اردبیل اظهار کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال در اردبیل آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود در این راستا تا آخر تابستان امسال بیشتر […]

واکسیناسیون افراد در معرض خطر تا آخر تابستان ۱۴۰۰ در اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، شهرام حبیب‌زاده ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از خادمان سلامت در اردبیل اظهار کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال در اردبیل آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود در این راستا تا آخر تابستان امسال بیشتر افراد در معرض را علیه کرونا واکسینه کنیم.
وی مهمترین تأثیر واکسن را کاهش مرگ و میر دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه دو هفته بعد از تزریق نوبت دوم واکسن، ایمنی نسبی ایجاد می‌شود که ممکن است منجر به ایمنی در همه افراد نگردد، بنابراین همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به همکاری و همدلی مجموعه سازمان‌های اردبیل در مهار موج خطرناک کرونا در ایام اخیر گفت: بی‌شک حضور مدافعان سلامت، کادر درمان و سایر سازمان‌های خدماتی و درمانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی تحمل و مهار وضعیت موجود را سهل کرد که در این راستا از تمامی عزیزان تشکر و مراتب قدردانی را داریم.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خیز چهارم بیماری، اردبیل آخریم استانی بود که وارد خیز خطرناک کرونا شد و در نقطه مقابل اولین استانی است که سیر نزولی بیماری را برای مردم منطقه به ارمغان آورد.
ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این مراسم ضمن قدردانی از جهاد و زحمات کادر درمان و پزشکی استان برای تلاش بی‌منت و شبانه‌روزی در جبهه مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: بحث حفاظت و صیانت از سلامت عمومی در واقع ارزشمندترین حفاظت و ایجاد امنیت در جامعه است که در این مدت ما از سوی کادر درمان و پرسنل زحمتکش بیمارستان‌های استان این موضوع را به شکلی ملموس شاهد بودیم.
وی با تاکید بر تلاش وافر برخی ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط استان در راستای همکاری با کادر و حوزه درمان استان گفت: از تمامی نهادهایی که بی‌هیچ چشم داشتی در این حوزه همراه و همپای مدافعان سلامت بودند صمیمانه قدردانی می‌کنیم.
رئیس کل دادگستری استان به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره و اضافه کرد: این طرح یکی از طرح‌های موفق در حوزه درمان و بهداشت بود که در بحث کنترل و مهار شرایط حاد و سخت کرونا در استان نقش بسیار اساسی را ایفا کرد.