نگاه سیاسی در بخش کشاورزی مردود است به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نگاه سیاسی در بخش کشاورزی مردود است به گزارش خبرنگار هاریکا، هوشنگ محمدی عصر چهارشنبه در آئین معارفه سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: ما یاد و خاطره ۳۰ شهید جهادگر استان اردبیل را گرامی می‌داریم […]

نگاه سیاسی در بخش کشاورزی مردود است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نگاه سیاسی در بخش کشاورزی مردود است به گزارش خبرنگار هاریکا، هوشنگ محمدی عصر چهارشنبه در آئین معارفه سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: ما یاد و خاطره ۳۰ شهید جهادگر استان اردبیل را گرامی می‌داریم و بر این باوریم در تداوم راه شهدا با همت نیروهای نجیب و پرتلاش جهاد کشاورزی باید این بار در سنگر اقتدار و امنیت غذایی حضور مؤثری داشته باشیم.
وی تصریح کرد: اقتدار غذایی در قالب امنیت غذایی و اشتغال پایدار مستتر شده و ضروری است و ضروری است تا در تأمین اقتدار کشور، امنیت غذایی را به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار دهیم.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار نظامی از تمام سختی‌ها و شیطنت دشمنان عبور کرده و در این مقطع و با تحریم ناجوانمردانه دشمنان در گذر از این مشکلات اقتصادی ما به اقتدار غذایی نیاز داریم.
محمدی تلاش ۴.۵ میلیون تولیدکننده بخش کشاورزی، ۸۰ هزار نیرو و پرسنل ستادهای استانی و کشوری جهاد کشاورزی و ۳۰۰ هزار مهندس را در این بخش یک ظرفیت عظیم در ایجاد تحول و رسیدن به اقتدار و امنیت غذایی اعلام کرد و افزود: در بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها باید ۳ ضلع ارزشمند بخش خصوصی، همکاران فنی و مهندسی و همچنین نهادها و تشکل‌های مردمی و دولتی پای کار بیایند تا ما بتوانیم در یک ساختار مناسب تولید و عرضه محصولات مختلف را شاهد باشیم.
وی تعاون روستایی را از مجموعه‌های پرتلاش دارای انسجام مشخص در عرضه با کیفیت محصولات بدون واسطه اعلام کرد و ادامه داد: ما سعی می‌کنیم از ظرفیت بانک‌ها در تأمین منابع مورد نیاز و صندوق توسعه کشاورزی و سایر زیرمجموعه‌ها استفاده کنیم تا در ابعاد مختلف تحول و تحرک را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام ابزارها و ظرفیت‌ها در اختیار بخش کشاورزی و تأمین امنیت و اقتدار غذایی قرار گرفته تا با یک مدیریت جهادی بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی برنامه تحولی دولت سیزدهم را با تکیه بر مدیریت جهادی احیای جهاد سازندگی اعلام کرد و گفت: هدف این است تا همه با هم دست به دست هم دهیم تا با تولید و تأمین غذای سالم برای مردم بتوانیم به وظیفه خطیر و سنگین خود عمل کنیم.
وی اضافه کرد: در استان اردبیل نیز ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی با تلاش ۱۲۰ هزار تولیدکننده روانه بازار مصرف می‌شود که به جای بهره‌بردار، شایسته است از این نیروهای توانمند به عنوان تولیدکننده و عوامل مؤثر در مسیر تولید یاد کنیم.
محمدی بیان کرد: ۱۶۲ میلیون هکتار اراضی کشور که بخش عظیمی از آن زراعی و باغی است در چرخه تولید محصولات مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند و ما نیز در این مقطع با حساسیت و دقت لازم به این چرخه ارزشمند کمک می‌کنیم.
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در سال‌های گذشته ما با صف طولانی عرضه و تأمین مرغ، تخم مرغ و سایر محصولات تولید شده بخش کشاورزی روبه‌رو بودیم اما با تدبیر وزارت جهاد کشاورزی و در قالب توزیع هوشمند سعی بر این است تا کرامت و عزت مردم حفظ شود.
محمدی رویکرد مدیریت جهادی را در تحقق بسیاری از برنامه‌ها برای تأمین امنیت و اقتدار غذایی یادآور شد و تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است تا روند صدور مجوزها را به سرعت کاهش دهد که از ۴۵ روز به ۳۵ روز و از ۳۵ روز در ماه‌های اخیر به ۱۵ روز تقلیل یافته و نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های ورودی به سازمان جهاد کشاورزی برای صدور مجوز اقدامات لازم انجام شده است.
وی گفت: هر چند زمانی ما حتی در واردات لبنیات از کشورهای دیگر وابستگی داشتیم اما امروز ما در مرغ، تخم مرغ و بسیاری از محصولات تولید شده این بخش با صادرات نیز روبه‌رو هستیم.
محمدی در مورد تغییر و تحولات مدیریتی و رویکرد جهاد کشاورزی در این زمینه افزود: دقت، سرعت و امانتداری از ویژگی‌های مدیر توانمندی است که در انجام مأموریت و مسئولیت خود می‌تواند از تمام ابزارها استفاده کند.
وی با قدردانی از مدیریت شایسته نیکشاد در ۴ سال گذشته در مجموعه جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: به دور از نگاه سیاسی، ما در بخش کشاورزی با یک مدیریت فنی و تخصصی سعی داریم تا مدیرانی توانمند در استان‌ها به کارگیری کنیم که در انتخاب مدیر جدید جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز اجماع نظر استاندار و نمایندگان استان در مجلس را شاهد بودیم.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: استان اردبیل جز ۱۵ استان برتر کشور است که ۷۰ درصد تولید محصولات کشاورزی را بر عهده دارد و این جایگاه باید تا رتبه پنجم ارتقا پیدا کند چرا که این استان از دشت زرخیز مغان، تولید گیاهان دارویی متنوع، باغات مشگین‌شهر و ظرفیت‌های عظیم دیگر بهره‌مند است. امیدوارم خبر نگاه سیاسی در بخش کشاورزی مردود است براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-16 18:48:57