نهضت مهارت‌آموزی مهم‌تر از سوادآموزی است به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نهضت مهارت‌آموزی مهم‌تر از سوادآموزی است علی‌حسین شهریور در گفت‌و گو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای افراد را به عنوان یک اولویت اصلی مورد توجه قرار دهیم تا افراد توانمند […]

نهضت مهارت‌آموزی مهم‌تر از سوادآموزی است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نهضت مهارت‌آموزی مهم‌تر از سوادآموزی است علی‌حسین شهریور در گفت‌و گو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای افراد را به عنوان یک اولویت اصلی مورد توجه قرار دهیم تا افراد توانمند و صاحب مهارت وارد بازار کار شوند.
وی تصریح کرد: انتظار داریم تا صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی از نیروهای توانمند ماهر که گواهینامه فنی و حرفه‌ای دارند در بحث اشتغال استفاده کرده و به این سازمان در توانمندی نیروها اطمینان کامل داشته باشند.
معاون سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: تحول در اقتصاد کشور نیازمند تربیت و هدایت نیروهای ماهر و زبده است و اقتصاد کشور ما تشنه نیروی ماهر و صاحب صلاحیت با سنجش‌های دقیق فنی و حرفه‌ای است.
شهریور از راه‌اندازی بانک آزمون‌گران عملی در کشور خبر داد و افزود: با تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش ما بر این است تا با تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر در بخش‌های مختلف بتوانیم خلأ کمبود نیروی انسانی را در حوزه‌های مختلف رفع کرده و آمار بیکاری را کاهش دهیم.
وی با قدردانی از مشارکت بخش خصوصی در راه‌اندازی مراکز آموزش مهارتی و فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: حتی با کمک خیرین طرح نذر مهارت در کشور راه‌اندازی شده تا افراد بی‌بضاعت بتوانند به صورت رایگان از این آموزش‌های مهارتی استفاده کنند.
شهریور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در کشور به نهضت مهارت‌آموزی نیاز داریم و به نظر می‌رسد نهضت مهارت‌آموزی اولی‌تر از نهضت سوادآموزی است چرا که امروز مهمتر از سوادآموزی به مهارت‌آموزی در حرف و مشاغل مختلف نیاز داریم.
وی بیان کرد: باید تمام تشکل‌ها از اتاق اصناف، بازرگانی، تعاون و… تا بخش خصوصی در این راستا پای کار بیایند تا با یک هم‌افزایی بیشتر بتوانیم در حل مشکلات اقتصادی کشور با استفاده از نیروهای متخصص ورود پیدا کنیم.
شهریور ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کند تا در کنار استفاده از این ظرفیت فراگیر، از متخصصان در توسعه مراکز آموزشی و کارگاه‌های مهارت‌آموزی استفاده کرده و امر مهارت‌آموزی را به یک گفتمان ارزشمند در کشور تبدیل کند.
وی با قدردانی از عملکرد مدیران گذشته سازمان فنی و حرفه‌ای خطاب به مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: باید به شکل فراگیر و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در این استان با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال مورد توجه قرار گیرد. امیدوارم خبر نهضت مهارت‌آموزی مهم‌تر از سوادآموزی است براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-14 16:36:17