نهضت آموزش بیسوادان در ۹ مرکز یادگیری محلی در اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، سید غلامحسین گنجی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش و سوادآموزی استان اردبیل اظهار کرد: شعاری که امسال برای فراگیری آموزش در نظر گرفته شده بهبود زندگی و افزایش مهارت در جهت کاهش فاصله […]

نهضت آموزش بیسوادان در ۹ مرکز یادگیری محلی در اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، سید غلامحسین گنجی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش و سوادآموزی استان اردبیل اظهار کرد: شعاری که امسال برای فراگیری آموزش در نظر گرفته شده بهبود زندگی و افزایش مهارت در جهت کاهش فاصله دیجیتالی است که قطعاً برای رسیدن به این هدف‌گذاری نهضت سوادآموزی استان برنامه‌های شاخصی را در ۲۵ حوزه انجام می‌دهد.
وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری در مجموع با کسب یک‌هزار و ۵۸۹ امتیاز کشوری نهضت سوادآموزی استان اردبیل در جایگاه عالی و شایسته تقدیر قرار گرفت که این روند را در سه سال اخیر حفظ کردیم.
معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل با قدردانی از اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان اردبیل گفت: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جمعیت باسواد استان اردبیل ۹۳.۱ دهم درصد بوده که در آخر سال ۹۹ این رقم به ۹۵.۱ دهم رسید که حتی نیم درصد از هدف‌گذاری پیش‌بینی شده جلوتر هستیم.
گنجی حجم ابلاغی سوادآموزی را در سال تحصیلی گذشته هفت هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در سه مقطع سواد، تحکیم و انتقال ما سعی کردیم افراد مختلف را به رغم شرایط کرونایی تحت پوشش ببریم به طوری که عمده آموزش‌های ما به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی بوده و در کنار آموزش، فعالیت‌های مکمل مهارت‌آموزی و آموزش‌های زندگی و معنوی را نیز با رویکرد نماز و قرآن شاهد بودیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۱۱ هزار نفر در یک سال گذشته تحت آموزش دوره‌های مکمل و مهارت‌آموزی قرار گرفتند که در ۹ مرکز یادگیری این برنامه‌ها اجرایی شد.
گنجی به عملیاتی شدن طرح پیوند سواد با زندگی به عنوان بسته تحولی نهضت سوادآموزی اشاره کرد و ادامه داد: امسال هفت هزار و ۷۰۰ نفر باید در دوره‌های مختلف سواد، تحکیم و انتقال تحت آموزش قرار گیرند که در این زمینه ثبت‌نام از مردادماه آغاز شده و به تدریج شاهد برپایی کلاس‌ها هستیم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کلاس‌های نهضت سوادآموزی با تعداد کم افراد بیسواد برگزار می‌شود، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سعی خواهیم کرد تا عمده کلاس‌ها را به صورت حضوری برپا کنیم.
گنجی بیان کرد: در کنار برپایی کلاس‌های آموزشی، در ۹ مرکز یادگیری محلی همچنان برنامه‌های آموزش مهارتی و پیوند سواد و زندگی برگزار می‌شود تا افراد حاضر در این کلاس‌ها بتوانند از توانمندی‌های بیشتری بهره‌مند شوند.
معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل به پالایش اسمی افراد واقعی بیسواد و شناسایی جذب آنها اشاره کرد و گفت: این فرآیند شرایط سختی را داشته ولی از ثبت احوال انتظار می‌رود با همکاری آموزش و پرورش و ورود به سامانه استعلام ما را در شناسایی افراد بیسواد یاری رسانند.