نفس تنگی اردبیل در وضعیت حاد کرونایی/۹۹ بیمار راهی بیمارستان شدند به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه آمار بهبود یافتگان کرونایی و بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها در یک سطح آماری قرار دارد اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته به ازای […]

نفس تنگی اردبیل در وضعیت حاد کرونایی/۹۹ بیمار راهی بیمارستان شدند

به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه آمار بهبود یافتگان کرونایی و بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها در یک سطح آماری قرار دارد اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته به ازای هر تخت خالی و بیمار مرخص شده بیمار کرونایی وارد بیمارستان‌های استان شده و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در حال تکمیل است.
وی افزود: هم اکنون شیفت‌های کاری کادر درمان و پرستاران در بیمارستان‌های استان به صورت فشرده انجام شده و با وجود بیماران بدحال و تحت مراقبت‌های ویژه نیازمند تجهیزات و نیروهای جدید برای مدیریت بهتر بیماران کرونا هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه هم اکنون رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اصلی ترین روش برای مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شود اظهار کرد: رفتار عموم مردم در سطح شهر و به خصوص در درون خانه‌ها باعث تغییر وضعیت قرمز کرونا می‌شود و در این راستا مهم‌ترین اقدام خودداری از برپایی دورهمی های خانوادگی است.
وی استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌های اجتماعی را از اقدامات مؤثر در راستای مقابله با این ویروس عنوان کرد و افزود: هر خانه باید تبدیل به یک پایگاه سلامت شود و تمامی نکات بهداشتی و یا روش‌های نگه داری از بیمار به درستی صورت گیرد تا از ابتلاء سایر افراد خانواده جلوگیری شده و بیمار نیز در قرنطینه خانگی بهبود یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: متأسفانه آنچه طی چند روز اخیر شاهد بوده ایم افزایش تردد مردم در سطح شهر با وجود اعمال محدودیت‌ها است در حالی که هدف اصلی اعمال محدودیت‌ها کاهش تردد شهروندان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و ضروری است تا مردم در خانه ماندن را در این روزهای کرونایی رعایت کنند.
حبیب زاده ادامه داد: هرگونه علائمی نظیر تب، سرفه خشک، از دست دادن بویایی و چشایی، درد عضلانی، تنگی نفس جزو علائم کرونا است و افراد با مشاهده این علائم باید سریع‌تر خود را در قرنطینه قرار دهند و در صورت وخامت حال عمومی به مراکز درمانی مراجعه کنند.
وی عنوان کرد: استفاده از ماسک تنها تا ۴ ساعت ایمنی افراد را در برابر کرونا حفظ می‌کند و ضروری است تا در این محدودیت‌های کرونایی مشاغل نوع ۱ که در حال فعالیت هستند به نکات و پروتکل‌های بهداشتی توجه کامل داشته باشند تا شاهد کاهش روند شیوع این بیماری در استان اردبیل باشیم.
در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر بیمار کرونایی جان باختند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: هم اکنون ۵۵۰ بیمار کرونایی با تشخیص کادر درمان و با توجه به شدت بیماری در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند که حال عمومی ۷۷ بیمار بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم گزارش شده است.
حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل تصریح کرد: در ۲۴ ساعته گذشته ۶ نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۵ نفر در شهرستان اردبیل و ۱ نفر از شهرستان پارس آباد بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: ۸۸ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند تا ادامه روند درمانی خود را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در منزل پیگیری کنند و در این راستا آموزش‌های لازم به خانواده‌ها داده شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، سرعین، بیله سوار و گرمی در وضعیت قرمز و شهرستان‌های نیر، کوثر، و اصلاندوز در وضعیت نارنجی هستند.