نظارت ویژه بر بازار روغن/درج قیمت بر روی کالاهای اساسی اجباری است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، رامین صادقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل بر تشدید نظارت بر بازار روغن جامد در روزهای آینده در استان تاکید و اظهار کرد: به هیچ وجه در روزهای آینده اجازه نخواهیم داد […]

نظارت ویژه بر بازار روغن/درج قیمت بر روی کالاهای اساسی اجباری است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، رامین صادقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل بر تشدید نظارت بر بازار روغن جامد در روزهای آینده در استان تاکید و اظهار کرد: به هیچ وجه در روزهای آینده اجازه نخواهیم داد تا صف‌های مشابه مرغ برای روغن جامد نیز شکل بگیرد چرا که سهمیه روغن جامد استان ابلاغ شده و بعد از ماه مبارک رمضان به تدریج در اختیار توزیع‌کنندگان قرار می‌گیرد تا نسبت به عرضه آن اقدام کنند.
وی تصریح کرد: وظیفه این سازمان نظارت بر عرضه صحیح مایحتاج مردم و جلوگیری از سودجویی‌های احتمالی است که در این زمینه تلاش کردیم تا با همراهی ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی را در بازار تأمین و از ورود دلالان و سودجویان جلوگیری کنیم.
صادقی از مردم خواست تا هرگونه گران‌فروشی، کم فروشی، احتکار و سایر تخلفات صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند که همکاران ما قطعاً به گزارش‌های مردمی ترتیب اثر داده و برخورد جدی را با صنوف متخلف انجام می‌دهند.‌

درج قیمت بر روی کالاهای اساسی اجباری است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از رسیدگی به تخلفات بیش از ۵۵ هزار واحد صنفی فعال در استان خبر داد و گفت: بیان کرد: با اقدامات انجام گرفته، نیروهای کنترل و نظارت بر بازار ۳ برابر شده و تمامی کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت شبانه روزی و مستمر از بازار بازدید و تخلفات را ثبت می‌کنند.
وی درج قیمت رسمی و مصوب بر روی کالاهای اساسی را اجباری اعلام کرد و افزود: از فروشندگان مواد غذایی خواست تا اتیکت قیمت را بر روی کالاها نصب کنند تا مردم با توجه به نیاز خود خرید خود را انجام داده و از هرگونه خرید اجباری نیز جلوگیری شود.
صادقی فروش اجباری هرگونه کالای دیگر را در کنار سایر اجناس اساسی ممنوع عنوان کرد و ادامه داد: در عرضه کالاهای اساسی مردم به ویژه شکر، روغن و سایر مایحتاج ضروری مردم در ایام ماه مبارک رمضان هیچ واحد صنفی حق ندارد فروش اجباری سایر کالاها را نیز در سایه فروش این کالاها انجام دهد چرا که این امر تخلف محسوب شده و با متخلفان نیز به شکل جدی برخورد می‌شود.
وی از تأمین شکر، روغن مایع و برنج به اندازه مورد نیاز و قابل توزیع در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برای قنادی‌ها، شیرینی‌پزی‌ها و همچنین فطیرپزی‌ها نیز به اندازه کافی شکر و روغن تهیه شده تا در اختیار آنها قرار بگیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه آرد مورد نیاز نانوایی‌ها طبق سهمیه و قیمت اعلام شده توزیع شده است بیان کرد: قیمت مصوب نان همان قیمت سال گذشته است و به هیچ وجه افزایشی را در عرضه آرد و پخت نان شاهد نیستیم و در صورت مشاهده تخلف، واحدهای صنفی با جریمه‌های سنگین روبه‌رو خواهند شد.

دلالان مرغ به دام افتادند / جریمه ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیونی متخلفان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شناسایی متخلفان بازار عرضه مرغ در اردبیل خبر داد و گفت: متخلفانی که اقدام به تخلفات به صورت گروهی در بازار مرغ کرده بودند با شناسایی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به دام افتاده به پرداخت ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جریمه محکوم شدند.
صادقی با بیان اینکه این روزها شاهد کاهش التهابات بازار مرغ هستیم اظهار کرد: با اعلام قیمت رسمی مرغ در بازار و افزایش کنترل و نظارت‌های کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در بازار، شاهد توزیع مناسب گوشت مرغ و کاهش تشکیل صف‌های طولانی خرید هستیم.
وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه رسمی قیمت مرغ در بازار ۲۴ هزار و ۹۰۰ هزار تومان است افزود: در این زمینه هیچ فروشنده‌ای اجازه اضافه کردن مبالغ بیشتر را به قیمت مصوب و رسمی اعلام شده ندارد و برای رسیدن به تعادل در بازار توزیع و عرضه گوشت سفید همه فروشندگان موظفند مقررات و قوانین اعلام شده را رعایت کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قیمت عرضه مرغ زنده توسط مرغداری را ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کنترل قیمت و نحوه ارائه مرغ از مرغداری تا فروشگاه به دقت رصد و در این راستا با هرگونه سودجویی و تخلف برخورد جدی قضائی و انتظامی خواهد شد.
صادقی علت اصلی ایجاد صف‌های طولانی برای خرید مرغ را خرید بیش از حد نیاز توسط برخی شهروندان عنوان کرد و افزود: با افزایش تولید مرغ و کنترل روند بازار به ویژه در مراکز توزیع توانستیم به ثبات نسبی و عادی خرید و فروش گوشت مرغ در بازار برسیم.