نسل جوان تشنه فهم معارف ناب محمدی است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت الاسلام سید محسن محسنی پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، حضرت امام حسن (ع) که در مدرسه صدرای برگزار شد، در سخنانی به تبیین اهمیت ترویج تربیت دینی در بین نوجوانان […]

نسل جوان تشنه فهم معارف ناب محمدی است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت الاسلام سید محسن محسنی پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، حضرت امام حسن (ع) که در مدرسه صدرای برگزار شد، در سخنانی به تبیین اهمیت ترویج تربیت دینی در بین نوجوانان و جوانان تاکید و اظهار کرد: نسل جوان تشنه فهم معارف الهی است و باید با اصول و روش‌های صحیح تربیتی از سرچشمه تعالیم دینی بهره مند شوند.

وی ایجاد باورهای دینی در نسل جوان و آینده سازمان کشورمان را از اولویت‌های فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: کار کردن در مسائل فرهنگی همراه با معرفت و اعتقاد به معاد و خداشناسی باید در اولویت قرار گیرد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، به سرمشق قرار دادن سیره زندگی آن حضرت در فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: دبیران مدارس و فعالان فرهنگی باید در فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی شخصیت برجسته و سیره زندگی حضرت پیامبر اکرم (ص) را که همانا رأفت و هاریکابانی با مخاطبین بود، الگو قرار دهند.

حجت الاسلام محسنی دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا را نیروهای انقلابی و آینده ساز جامعه عنوان کرد و گفت: مدارس صدرا باید پایگاه تبلیغ دیانت در انقلاب اسلامی بوده و در این امر باید از معلمان باورمند و دغدغه مند استفاده کرد.

در ادامه این مراسم مریم شفائی مدیر مدرسه دخترانه صدرای اردبیل در سخنانی، به افتتاح هیئت ریحانه الحسین (ع) ویژه دانش آموزان این مدرسه اشاره کرد و گفت: تعلیم و تربیت دینی اساس کار مدرسه صدرا است و ما در تحقق این امر، از هم اندیشی اولیا و مربیان استفاده می‌کنیم.

در ادامه مداحی و قرائت زیارت نامه حضرت رسول اکرم (س) انجام شد و حاضرین در سوگ عزای رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) عزاداری کردند.