نسل جوانان جلوه‌گاه عشق به مکتب و راه امام حسین(ع) است به گزارش اخبار اردبیل  , حجت الاسلام ناصر میر محمدیان در حاشیه سفر به اردبیل و در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، با بیان اینکه استان اردبیل همواره مهد تمدن و عشق به سرور و سالار شهیدان بوده است، اظهار کرد: این استان همه ساله […]

نسل جوانان جلوه‌گاه عشق به مکتب و راه امام حسین(ع) است

به گزارش اخبار اردبیل  , حجت الاسلام ناصر میر محمدیان در حاشیه سفر به اردبیل و در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، با بیان اینکه استان اردبیل همواره مهد تمدن و عشق به سرور و سالار شهیدان بوده است، اظهار کرد: این استان همه ساله با عزاداری‌های پرشور و خالصانه خود در تاسوعا و عاشورای حسینی نشان داده است ارادت به اهل بیت و اباعبدالله الحسین ریشه‌ی تاریخی در بین مردم این استان دارد.

وی با اشاره به اینکه نظم و شکوه این مجالس عزاداری زبان زد خاص و عام است افزود: در بازدیدهایی که طی دیروز و امروز از برخی از هیئت‌های عزاداری داشتیم شاهد هماهنگی بسیار خوبی بین عزاداران بوده ایم و شیوه نامه‌های بهداشتی نیز با دقت رعایت شده بود.

قائم مقام معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری این آئین‌های مذهبی را برگرفته از تاریخ و سنت مردم دانست و گفت: عشق به امام حسین و نوکری در بارگاه مقدس و نورانی آن حضرت ریشه در جان ما دارد چنان چه در عزاداری‌های ماه محرم از تمامی اقشار و پیر و جوان و کودک شرکت دارند.

حجت الاسلام میر محمدیان خلق آثار هنری را در ترویج مکتب امام حسین بسیار مؤثر دانست و افزود: نمایشگاه بسیار زیبا و پر مفهومی از آثار تجسمی و هنری جوانان در اردبیل برگزار شده است که نشان دهنده عشق و علاقه قشر جوان جامعه به مکتب مقدس عاشورا است.

وی جوانان را میدان دار و پیشرو راه امام حسین عنوان کرد و گفت: عشق امام حسین همان عشقی است که ما در کشورمان از شیر مادرمان گرفته ایم و از سنین بسیار کوچک همواره پابه پای سایر افراد در هیئت‌ها و تکیه‌های امام حسین به سینه زنی و عزاداری پرداخته ایم.

قائم مقام معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این روزها جوانان با حضور خود در هیئت‌ها و عزاداری‌ها نشان داده اند پیرو مکتب امام حسین هستند و راه نسل حسینی همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام میر محمدیان از برنامه ریزی های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی در جهت ارتقا کیفیت عزاداری‌ها خبر داد و بیان کرد: تمام تلاش ما این است که این عزاداری‌ها همچنان به صورت مردمی و خود جوش ادامه داشته باشد و در این راستا مبلغانی در شبکه امامان و مساجد، شبکه بانوان فعالیت دارند و شبکه هیئت‌های عزاداری نیز در جهت ساماندهی مداحان تشکیل شده است.