نرخ بیکاری در اردبیل بالاتر از ۱۲ درصد است به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نرخ بیکاری در اردبیل بالاتر از ۱۲ درصد است به گزارش خبرنگار هاریکا، رحیم یونسی ظهر یکشنبه در آیین معارفه مدیران کل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نرخ بیکاری را […]

نرخ بیکاری در اردبیل بالاتر از ۱۲ درصد است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نرخ بیکاری در اردبیل بالاتر از ۱۲ درصد است به گزارش خبرنگار هاریکا، رحیم یونسی ظهر یکشنبه در آیین معارفه مدیران کل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نرخ بیکاری را در کشور ۸.۲ درصد اعلام و اظهار کرد: متأسفانه این رقم در استان اردبیل ۱۲ درصد است که ۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
وی بیان کرد: با توسعه برنامه‌های آموزشی مهارت‌محور سعی بر این است تا نیروی آماده به کار در ورود به بازار و اشتغال مولد را شاهد باشیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: توانمندی‌ها و مهارت افراد به ارتقا کیفی کار و حتی زندگی افراد کمک می‌کند و نقش مهمی در بهبود کیفیت در عرصه‌های مختلف دارد.
یونسی تصریح کرد: آموزش‌های مهارت‌محور و توانمندسازی نیروها در مدارس و دانشگاه‌ها فرصت طلایی برای کشور به وجود آورده تا ما بتوانیم نیروهای متخصص و کاردانی را در بخش‌های مختلف شاهد باشیم.
وی تعامل خوب با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را در هدایت نیروهای انسانی به سمت رشته‌های فنی و مهارتی یادآور شد و گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌های اخیر عمدتاً فاقد مهارت بوده که ما سعی کردیم در قالب گروه‌های مختلف مهارتی آنها را مورد حمایت قرار دهیم.
این مسئول افزود: ۲۵ مرکز آموزشی و ۱۹۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت می‌کنند که آموزش آنها بیشتر تقاضامحور و مهارت‌محور است.
یونسی تحقق شعار «هر ایرانی یک مهارت» را بسیار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ما از طریق پژوهش و ارتقا مهارت افراد می‌توانیم هزینه‌ها را کاهش داده و در نقطه مقابل به تربیت نیروی انسانی توانمند کمک کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم از سال آینده و با اجرایی شدن نظام صلاحیت حرفه‌ای بتوانیم دغدغه‌های استان را در بخش نیروی کار رفع کنیم.
به گزارش خبرنگار هاریکا، پدر این مراسم از زحمات مدیران سابق قدردانی و بهروز رحیم‌زاده به عنوان مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل و رحیم یونسی نیز به عنوان مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل معرفی شدند. امیدوارم خبر نرخ بیکاری در اردبیل بالاتر از ۱۲ درصد است براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-14 10:36:49