نباید آموزش و پرورش را وارد بازی‌های سیاسی کرد به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت‌الله سید حسن عاملی پیش از ظهر شنبه در مراسم استانی بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ هاریکا و نماز در دبیرستان نور اردبیل اظهار کرد: ما امروز سر سفره شهدا نشستیم که برای عزت، عظمت و […]

نباید آموزش و پرورش را وارد بازی‌های سیاسی کرد

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت‌الله سید حسن عاملی پیش از ظهر شنبه در مراسم استانی بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ هاریکا و نماز در دبیرستان نور اردبیل اظهار کرد: ما امروز سر سفره شهدا نشستیم که برای عزت، عظمت و ماندگاری این کشور و ملت از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند.
وی یاد و خاطره ۲۲۰ هزار شهید جمهوری اسلامی ایران به ویژه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی را گرامی داشت و تصریح کرد: اگر امروز حاکمیت ملی، استقلال و عزت پایدار داریم همه را مرهون خون شهدا هستیم چرا که در مسیر استقلال و آزادی این کشور هزینه‌های آرمانی پرداخت شده تا ملت ایران امروز در چینش ملت‌های جهان جایگاهی ارزشمند داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل سرعت پیشرفت و تحولات علمی دنیا را اعجازانگیز توصیف کرد و گفت: ما راهی جز پیشرفت علمی و افزایش قدرت بهره‌وری نداریم و امروز کشورهای مختلف در این زمینه با هم رقابت می‌کنند تا در سایه سرعت تحولات علمی بتوانند در سایه دانشمندان و نخبگان علمی جلو بیفتند.
عاملی اصلی‌ترین ثروت یک کشور و ملت را نخبگان علمی برشمرد و افزود: ما راهی جز حرکت همپای تحولات علمی نداریم و باید در تولید دانش جهانی سهم ایفا کنیم تا خودمان به شکل مستقل برای آینده این مرز و بوم تصمیم‌گیری کرده و حرکت با نشاط و سرزنده‌ای را داشته باشیم.
وی از علم به عنوان سلطان و قدرت یک کشور و ملت یاد کرد و ادامه داد: دانشمندان و نخبگان علمی باید مسیر تحولات کشورمان را به سمتی سوق دهند تا در برابر پیشرفت‌های علمی روزافزون جهان از قافله عقب نمانیم و قطعاً در سایه تلاش و مجاهدت علمی سعه وجودی خودمان را نیز حفظ کنیم.
عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نباید با غفلت از پیشرفت‌ها و تحولات علمی و تکنولوژی برتر جهان از قافله پیشرفت سایر کشورها عقب بمانیم بلکه ضروری است در سایه علم و دانش و تکیه بر نوجوانان و جوانان غیرتمند در ساحت علم بتوانیم پیشرفت‌ها را یکی پس از دیگری رقم بزنیم.
وی اضافه کرد: ثروت یک کشور و ملت چاه‌های نفت نیست بلکه امروز تحولات دنیا به سمتی حرکت می‌کند تا با افزایش علم و تکنولوژی‌ها و علوم ژن و تحولاتی که در عرصه تولید بذر و سایر حوزه‌ها رقم خورده، قدرت بهره‌وری افزایش یافته و به توانمندی بالاتری دست پیدا کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به دانش‌آموزان توصیه کرد تا قدر لحظه‌های حضور در مدرسه را بدانند و از فرصت یادگیری و آموزش با همراهی معلمان و مربیان خود غفلت نکنند چرا که آموزش و پرورش می‌تواند آینده این کشور و ملت را به شایستگی بیمه کند.
عاملی ضرورت حفظ استقلال در آموزش و پرورش و صیانت از ورود سیاستمداران به این عرصه را یادآور شد و بیان کرد: نباید با تغییر دولت‌ها در سیاست آموزش و پرورش با رویکرد جناحی، سیاسی و… کارهای خاصی انجام شود و یا با عزل و نصب‌های نابجا آموزش و پرورش از مسیر خود دور بماند.
وی ضرورت حفظ استقلال آموزش و پرورش را با تولیت انسان‌های شایسته در عرصه تعلیم و تربیت یادآور شد و اظهار کرد: تاکید مکرر بنده بر استقلال مجموعه آموزش و پرورش و حضور افراد شایسته در این مجموعه است تا به دور از بازی‌های سیاسی آموزش و پرورش بتواند به وظیفه خطیر خود در تربیت نسل نخبه و شایسته به شایستگی عمل کند.
عاملی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سند تحول آموزش و پرورش و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده در حقیقت چراغ راه برای پیشرفت مجموعه آموزش و پرورش است که قطعاً با عزت و اقتدار می‌توان این کشور را در برابر سلطه‌طلبی بیگانگان حفظ کرد.
امام جمعه اردبیل گفت: اگر زمانی این کشور به دست شاهان بی‌لیاقت مورد طمع بیگانگان قرار گرفته بود، امروز در سایه مجاهدت علمی و پیشرفت‌ها در همه حوزه‌ها جمهوری اسلامی ایران به قدرت برتر منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است.