نادر تقی زاده وزارت جهاد به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نادر تقی‌ زاده سرپرست جهاد کشاورزی اردبیل معرفی شد به گزارش خبرنگار هاریکا، در این مراسم که عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار شد، سرپرست جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: حرکت جهادی محور و اساس […]

نادر تقی زاده وزارت جهاد

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل نادر تقی‌ زاده سرپرست جهاد کشاورزی اردبیل معرفی شد به گزارش خبرنگار هاریکا، در این مراسم که عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار شد، سرپرست جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: حرکت جهادی محور و اساس برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در مقطع کنونی است تا امنیت و اقتدار غذایی در کشور تأمین شود.

نادر تقی زاده اردبیل

نادر تقی زاده وزارت جهاد تصریح کرد: با بررسی برنامه‌های وزرا و تجربیاتی که در این حوزه داریم به روشنی می‌توان گفت که وزیر جهاد کشاورزی مترقی‌ترین برنامه عملیاتی را در حوزه کشاورزی ارائه کرده است.
وی گفت: ما نیز در برش استانی این برنامه را اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد تا بخش کشاورزی که از ریسک بالایی برخوردار است در حد توان خود پاسخگوی نیاز غذایی کشور باشد.
سرپرست جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: هر چند ریسک بالا در بخش کشاورزی، تولید محصولات را با مخاطراتی روبه‌رو کرده اما سعی بر این است تا ارزش افزوده تولیدات این بخش بالا باشد تا زمینه صادرات و تجارت محصولات به سایر کشورها نیز فراهم آید.
تقی‌زاده ضرورت جذب سرمایه‌گذاران و استفاده از مشارکت آنها را یکی دیگر از رویکردها برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا بستر و زمینه یک حرکت تحول‌آفرین را در این حوزه به وجود آوریم.
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز با اشاره به پتانسیل ۳ دشت مغان، اردبیل و مشگین‌شهر و گلشهر خلخال و گیوی در تولید محصولات متنوع و بیش از ۴۵۰ گونه گیاهی شناسنامه‌دار اضافه کرد: مغان به عنوان سرزمین خاک طلا، ویترین تولید بذر است و ۱۳۰ هزار کشاورز و تولیدکننده سعی می‌کنند از ظرفیت این خاک در تولید و عرضه بذر استفاده کنند.
خلیل نیکشاد با بیان اینکه مردمی‌ترین اقتصاد کشور در بخش کشاورزی است که ۹۶ درصد شاغلان نیز در این بخش از طیف فعالان خصوصی هستند، بیان کرد: به راحتی می‌توان از ظرفیت این بخش در ارتقا دیپلماسی و بر هم زدن معادلات جهانی استفاده کرده که قطعاً نفوذ و تأثیر محصولات کشاورزی در عرصه تجارت بین‌المللی بیشتر از توپ‌، تانک و تفنگ است.
وی با بیان اینکه در ۴ سال اخیر با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها سعی کردیم تا بخش کشاورزی را به عنوان پیشران و موتور محرکه سایر بخش‌ها قرار دهیم، ادامه داد: ۸.۴ درصد رشد اقتصادی کشور در سال‌های اخیر با پرچمداری بخش کشاورزی بوده و در دنیا، ایران جز ۱۰ کشوری است که ۸۰ درصد توان تولید محصولات متنوع و اتکا به نیاز غذایی را به خود دارد.
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت تبیین کارهای انجام شده را با تأکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان در قالب جهاد تبیین یادآور شد و اظهار کرد: در این ۴ سال در کنار راه‌اندازی ایستگاه تحقیقات تک محصولی سیب‌زمینی، سعی کردیم تا بانک ژن شتر دوکوهانه را در این استان برای تأمین نیازهای بازارهای داخلی و بین‌المللی راه‌اندازی کنیم.
نیکشاد جایگاه استان اردبیل را در توسعه سامانه نوین آبیاری سوم، توسعه گلخانه‌ها بین ۳ استان برتر اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار اشتغال در حوزه کشت گلخانه‌ای پیش‌بینی شده است.
وی از واگذاری ۹۶ درصد اراضی پایاب سد خداآفرین به کشاورزان منطقه خبر داد و تصریح کرد: در حوزه مکانیزاسیون با جذب ۱۵۰ درصد اعتبارات و در صنعت بیمه نیز با پوشش بیمه‌ای محصولات مختلف جایگاه استان اردبیل همواره ممتاز بوده است.
نیکشاد با بیان عمده چالش‌های بخش کشاورزی به ویژه فرسایش ۲ میلیارد تن خاک در استان در طول سال افزود: پایین بودن بازدهی نیروی انسانی، ریسک بالا و عدم حتمیت، محدودیت منابع آب و همچنین عدم ورود به هوشمندسازی تولید بخش کشاورزی از آسیب‌ها و دغدغه‌های جدی است.
در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی نیز با قدردانی از تلاش‌های ۴ ساله خلیل نیکشاد مدیر جهادی و توانمند جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما وظیفه تأمین غذای قالب مردم را در مجموعه جهاد کشاورزی بر عهده داریم و انتظار می‌رود از مواهب طبیعی و اهدایی خداوند متعال در جهت آرامش و آسایش مردم استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام اکبر اکبری اضافه کرد: هر چند سرانه درآمدی پرسنل و عوامل جهاد کشاورزی پایین است اما مجموعه عوامل این سازمان با نجابت و روحیه جهاد سعی دارند تا در سنگر امنیت غذایی نقش‌آفرینی کنند. امیدوارم خبر نادر تقی‌زاده سرپرست جهاد کشاورزی اردبیل معرفی شد براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-16 18:49:11