مرکز رشد حوزه هنری استان اردبیل تأسیس می‌شود به گزارش اخبار اردبیل  , امیر رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: بر اساس رویکرد جدید مراکز استانی حوزه هنری به عنوان مراکز رشد هنر متعهد و انقلابی در هر استان؛ حوزه هنری استان اردبیل اقدام به ایجاد مرکز رشد و راه‌اندازی باشگاه‌های هنری در […]

مرکز رشد حوزه هنری استان اردبیل تأسیس می‌شود

به گزارش اخبار اردبیل  , امیر رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: بر اساس رویکرد جدید مراکز استانی حوزه هنری به عنوان مراکز رشد هنر متعهد و انقلابی در هر استان؛ حوزه هنری استان اردبیل اقدام به ایجاد مرکز رشد و راه‌اندازی باشگاه‌های هنری در رشته‌های مختلف می‌نماید.
وی اضافه کرد: هدف از ایجاد این باشگاه‌های هنری که در هر رشته زیر نظر یکی از اساتید و هنرمندان شاخص و متعهد استان فعالیت خواهد نمود، شناسایی و جذب علاقه‌مندان و هنرمندان و هنرآموزان آن رشته؛ با هدف کشف، پرورش و رشد استعدادهای هنری اعضا است تا در نهایت، طی فرایندی تولید محور، اعضای باشگاه از سطح مبتدی به حرفه‌ای رشد یابند.
رئیس حوزه هنری استان افزود: برگزاری نشست‌های ثابت هفتگی جهت طرح مباحث آموزشی، ایده‌یابی، گفتگوهای فنی و در نهایت تولید آثار کارگاهی به صورت عملی زیر نظر سرپرست باشگاه از مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز خواهد بود.
رجبی تصریح کرد: توجه به مباحث معرفتی و اندیشگانی و تقویت باورهای ارزشی و اعتقادی، در کنار مسائل تخصصی و مهارتی هنر؛ از جمله ویژگی‌های این باشگاه‌های هنری است.
وی حمایت از باشگاه‌های هنری را لازمه موفقیت در این مسیر دانست و گفت: حوزه هنری استان با معرفی سرپرست توانمند و تأمین مکان و امکانات لازم، برگزاری اردوهای آموزشی، حمایت از تولید آثار هنری اعضای باشگاه، حمایت از برگزاری نمایشگاه و اکران و انتشار آثار اعضای باشگاه و همچنین برگزاری دوره‌های تکمیلی توسط اساتید مطرح استانی و کشوری؛ از این باشگاه‌های هنری حمایت خواهد نمود.
این مسئول همچنین اعلام کرد: در حال حاضر مراحل اولیه‌ی ایجاد باشگاه‌های کارتون و کاریکاتور، داستان‌نویسی، فیلمسازی، سرود، نمایش، خاطره‌نویسی و تاریخ‌شفاهی انجام شده و به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند نمود. همچنین علاوه بر رشته‌های مذکور، تا پایان سال جاری نیز باشگاه‌های هنری در سایر رشته‌ها ایجاد خواهد شد.