مردم مراقب تبلیغات سایبری در شبکه‌های اجتماعی باشند به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل مردم مراقب تبلیغات سایبری در شبکه‌های اجتماعی باشند به گزارش خبرنگار هاریکا، علی قهرمان طالع شامگاه یکشنبه در جریان دستگیری جاعل اینستاگرامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به تبلیغ و فعالیت […]

مردم مراقب تبلیغات سایبری در شبکه‌های اجتماعی باشند

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل مردم مراقب تبلیغات سایبری در شبکه‌های اجتماعی باشند به گزارش خبرنگار هاریکا، علی قهرمان طالع شامگاه یکشنبه در جریان دستگیری جاعل اینستاگرامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به تبلیغ و فعالیت در زمینه جعل اسناد و مدارک رسمی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.
وی تصریح کرد: در پی پایش فضای مجازی توسط تیم رصد پلیس فتا استان اردبیل، کارشناسان با صفحه‌ای در اینستاگرام روبه‌رو شدند که گرداننده آن اقدام به تبلیغ و فروش در حوزه جعل اسناد و مدارک رسمی می‌کرد که به دلیل حساسیت موضوع بلافاصله پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: کاراگاهان پرونده پس از بررسی‌های اولیه، جمع‌بندی سر نخ‌های موجود و با انجام اقدامات فنی و پلیسی گرداننده این صفحه را در یکی از استان‌های کشور شناسایی و متهم در یک عملیات غافلگیرانه با همکاری پلیس فتا آن استان دستگیر شد.
قهرمان طالع افزود: متهم پس از بازجویی و تجمیع اطلاعات به دست آمده و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضائی شد.
وی با بیان اینکه دریافت اسناد و مدارک معتبر و قانونی باید از طریق مراجع ذیصلاح صورت پذیرد، به تمامی کاربران فعال در فضای مجازی توصیه کرد به تبلیغاتی که توسط شیادان سایبری در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی با عنوان دریافت اسناد جعلی با استعلام رسمی توجه نکنند، چرا که هدف این افراد فقط اخذ وجه و عدم پاسخگویی به این کاربران است.
قهرمان طالع در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اعتماد به دیگران در فضای مجازی یک امر غیر منطقی است چرا که شخصیت افراد در فضای فیزیکی و مجازی ممکن است به طور کلی متضاد باشد.
وی اضافه کرد: مردم می‌توانند جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت‌های آنلاین در شبکه‌های مجازی، حملات سایبری، سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی و فعالیت تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را از طریق سامانه آنلاین و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.
قهرمان طالع بیان کرد: لازمه در امان ماندن در محیط اینترنت عدم اعتماد به فعالان این فضا و در مقابل افزایش هوشیاری، آگاهی، سواد سایبری و همچنین کنترل فرزندان در محیط سایبری است و خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت، مطالب و آموزش‌های سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir استفاده کرده و برای دریافت هرگونه مشاوره با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.
رئیس پلیس فتای استان اردبیل با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس فتا با حداکثر توان، تخصص و تعهد از امنیت کاربران فضای مجازی پاسداری می‌کنند، گفت: پلیس فتای استان اردبیل با آدرس ایمیلی Ardebil_fata@police.ir، آدرس اینترنتی @cyberpolice و وب سایت به آدرس cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی با محوریت مبارزه با جرایم سایبری و توسعه امنیت فضای مجازی است. امیدوارم خبر مردم مراقب تبلیغات سایبری در شبکه‌های اجتماعی باشند براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-14 16:36:55