مردم اردبیل شنبه و یکشنبه هفته جاری اوج گرما را تجربه می‌کنند به گزارش اخبار اردبیل  , سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: طبق بررسی و اعلام کارشناسان هواشناسی، جوی نسبتاً پایدار همراه با آسمانی صاف تا اواسط هفته جاری در […]

مردم اردبیل شنبه و یکشنبه هفته جاری اوج گرما را تجربه می‌کنند

به گزارش اخبار اردبیل  , سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: طبق بررسی و اعلام کارشناسان هواشناسی، جوی نسبتاً پایدار همراه با آسمانی صاف تا اواسط هفته جاری در غالب مناطق استان اردبیل حاکم خواهد بود.
وی از افزایش تدریجی دمای هوا از امروز در مناطق مختلف استان سخن گفت و افزود: از امروز با جنوبی شدن جریانات جوی به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش چند درجه‌ای دمای هوا پیش بینی می‌شود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل اوج گرمای هوا در استان را روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری اعلام کرد و گفت: جریانات جنوبی در این مدت در مناطق مختلف استان تقویت شده و هوای نسبتاً گرمی همراه با وزش باد جنوبی (گاهی تند) در استان حاکم می‌شود.
محمدی از احتمال رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق طی امروز خبر داد و بیان کرد: امروز با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی نواحی مرکزی و جنوبی استان به ویژه نواحی کوهپایه ای رگبار پراکننده باران به صورت موقت دور از انتظار نیست.
وی به نفوذ ابر و وزش بادهای خزری از روز دوشنبه به استان اردبیل نیز اشاره کرد و ادامه داد: روز دوشنبه موقتاً با تقویت جریانات شمالی که با رطوبت خزری نیز همراه است ضمن کاهش نسبی دمای هوا بر میزان پوشش ابر و وزش باد خزری (گاهی تند) در اکثر مناطق استان افزوده می‌شود و در برخی نواحی مرکزی و جنوبی استان نیز رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق نیز احتمال می‌رود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: روز سه شنبه به غیر از نوار شرقی استان در سایر نواحی از میزان پوشش ابر کاسته شده و بر دمای هوا افزوده شده و بارش‌های پراکنده ای در مرکز استان برای روز سه شنبه پیش بینی می‌شود.
محمدی به توصیف کمینه و بیشینه دمای هوا رخداده در ۲۴ ساعته گذشته در استان اردبیل نیز پرداخت و گفت: در این مدت خنک‌ترین منطقه در استان اردبیل با دمای ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در شهرستان خلخال و گرم‌ترین منطقه نیز با دمای ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در شهرستان گرمی به ثبت رسیده است.