مردم اردبیل شاخص انتخاب شوراها را پایین نیاورند به گزارش اخبار اردبیل  , صادق فرهمند امین در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: ما امروز با گذشت دو دهه از فعالیت شوراها به یک آسیب‌شناسی جدی در این حوزه نیازمند هستیم تا نقاط ضعف و قوت شوراها و دامنه اختیارات و یا کاستی‌ها در این […]

مردم اردبیل شاخص انتخاب شوراها را پایین نیاورند

به گزارش اخبار اردبیل  , صادق فرهمند امین در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: ما امروز با گذشت دو دهه از فعالیت شوراها به یک آسیب‌شناسی جدی در این حوزه نیازمند هستیم تا نقاط ضعف و قوت شوراها و دامنه اختیارات و یا کاستی‌ها در این حوزه احصا شود.
وی با انتقاد از عملکرد ضعیف شوراها در چند سال اخیر تصریح کرد: این عملکرد به حدی ضعیف بوده که ما بیشترین دستگیری‌ها و انحلال مجموعه‌های مردمی را در قالب شوراهای شهر شاهد هستیم.
محقق و استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: تا زمانی که آسیب‌شناسی دقیق در این حوزه و رفع خلأهای قانونی انجام نشود، همچنان فعالیت و رویکرد شوراها منفعلانه خواهد بود و ما با یک ساختار ابتر و ناقص روبه‌رو خواهیم شد.
فرهمند امین افزود: در خود شهر اردبیل نیز ما با اعضای شورای شهری روبه‌رو هستیم که کمترین تحرک و تعامل ارتباط با مردم را دارند و تنها در یک اتاق بسته به اظهار نظر می‌پردازند و هیچ اهمیت و بهایی به نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی نمی‌دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نه تنها نفوذ صاحبان قدرت شرایط متفاوتی را در پارلمان محلی رقم زده بلکه بدون تعصب خاص و عزت نفس اعضای شوراها تصمیماتی می‌گیرند که گاه به زیان و ضرر شهر است.
فرهمند امین نحوه انتخاب و شاخص در نظر گرفته در این حوزه را به باد انتقاد گرفت و اضافه کرد: تا زمانی که مردم ما به نقش و نگار چهره، طنزپردازان صدا و سیما و همچنین برخی از افراد صاحب نفوذ اما کم سواد و بی‌تجربه رأی دهند، نتیجه توسعه و عمران شهر جز اوضاع فلاکت‌بار کنونی چیز دیگری نخواهد بود.
وی بیان کرد: باید با دلسوزی تمام افرادی شایسته، کاردان، علمی و متخصص وارد شورای شهر شوند تا در کنار تصمیم‌گیری‌های صحیح و درست، جلوی پس رفت شهری گرفته شود.
فرهمند امین به تأیید صلاحیت‌های فله‌ای در شورای شهر نیز انتقاد کرد و ادامه داد: مردم معلوم نیست چگونه می‌خواهند از بین این تعدد کاندیدا افراد با صلاحیت و شایسته حضور در پارلمان محلی را انتخاب کنند در حالی که نهادها و مجموعه‌های مردمی و دلسوز شهر باید شایستگان را انتخاب و برای عهده‌داری مسئولیت شورای شهر آنها را به مردم معرفی کنند تا با رأی بالا در پارلمان محلی حضور پیدا کنند.
این محقق و استاد دانشگاه‌های اردبیل تصریح کرد: قطعاً نگاه به کارکردها و عملکردها نیز مؤثر و مناسب خواهد بود ولی امیدواریم بدون دادن امتیاز به افراد خاص، بزرگان شهر تصمیمی منطقی در معرفی چهره‌های لایق و شایسته به مردم در پیش گرفته و بیش از این شورای شهر را به محل افراد کم تحرک و بی‌حوصله تبدیل نکنند.