محدودیت‌ها با جدیت در اردبیل اعمال می‌شود به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، بهروز ندائی پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: وضعیت حاد و بحرانی کرونا در استان اردبیل سبب شده تا برخی محدودیت‌ها تشدید و برخی محدودیت‌های از پیش اعمال شده نیز تداوم […]

محدودیت‌ها با جدیت در اردبیل اعمال می‌شود

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، بهروز ندائی پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: وضعیت حاد و بحرانی کرونا در استان اردبیل سبب شده تا برخی محدودیت‌ها تشدید و برخی محدودیت‌های از پیش اعمال شده نیز تداوم داشته باشد که در این راستا منع تردد شبانه در تمامی شهرهای استان به دلیل وضعیت نارنجی و قرمز بیماری کرونا از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های دیگر در حوزه فعالیت اصناف گفت: محدودیت‌های فعالیت رسته‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت چند روز دیگر تمدید شد تا در آخر هفته جاری برای ادامه فعالیت این مشاغل در ستاد کرونای استان تصمیم جدیدی اتخاذ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: محدودیت‌های کرونایی در استان اردبیل صرفاً برای اصناف نیست و در این رابطه تمامی دستگاه‌ها و نهادها باید محدودیت‌های مختص خود همچون دورکاری نیروهای انسانی خود و دیگر موارد را به جد رعایت کرده و پایبند به تصمیمات ستاد کرونای استان باشند چرا که در صورت مشاهده تخلف در بحث ادارات دولتی برخورد لازم صورت می‌گیرد به طوری که فرد خاطی به مدت ۱ ماه تا ۱ سال انفصال خدمت خواهد شد.

ندائی ادامه داد: به دلیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هم‌اکنون در بحث آموزش در استان محدودیت‌های جدی داریم به طوری که طبق دستورالعمل و شیوه نامه بهداشتی آموزشگاه‌ها و مدارس ملزم به برگزاری کلاس‌های مجازی هستند.

وی از کنترل محدودیت‌ها در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: ابلاغ محدودیت‌ها تنها یک طرف قضیه بوده و کنترل این محدودیت‌ها طرف دیگر ماجراست که خوشبختانه با همکاری سایر نهادهای همکار و همراه هم‌اکنون محدودیت‌های کرونایی به شدت در استان کنترل و پایش می‌شود.

این مسئول به اجرای فاز دوم طرح شهید سلیمانی نیز اشاره و اضافه کرد: این طرح به عنوان طرح جامع بیماریابی در بحث کنترل و مهار بیماری کرونا از موفق‌ترین اقدامات بود که هم‌اکنون با جدیت در استان اردبیل نیز همزمان با سراسر کشور در حال انجام بوده و در این رابطه بیماران شناسایی شده به دلیل تکمیل ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در منازل خود قرنطینه خانگی را انجام می‌دهند.

ندائی وضعیت بیماری کرونا در استان را در آستانه ورود به مرحله بحران دانست و از مردم خواست تا به توصیه‌های بهداشتی به جد عمل کرده و به محدودیت‌های اعمال شده در سطح شهر نیز پایبند باشند.