محدوده منطقه آزاد اردبیل بیش از ۱۰ هزار هکتار است به گزارش اخبار اردبیل  , علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: سعی ما بر این است تا در وسعت تعیین شده و محدوده مشخص با همکاری کارشناسان و متخصصان اراضی تعیین و مراحل اجرای منطقه آزاد و بهره‌مندی اهالی استان به ویژه […]

محدوده منطقه آزاد اردبیل بیش از ۱۰ هزار هکتار است

به گزارش اخبار اردبیل  , علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: سعی ما بر این است تا در وسعت تعیین شده و محدوده مشخص با همکاری کارشناسان و متخصصان اراضی تعیین و مراحل اجرای منطقه آزاد و بهره‌مندی اهالی استان به ویژه مرزنشینان را از مزایای منطقه آزاد فراهم کنیم.
وی به تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: هر چند رایزنی‌های چند ماهه‌ای را مسئولان استان با اعضای مجمع نمایندگان داشتند اما فضای مجمع مخالف تصویب منطقه آزاد استان اردبیل بود که با رایزنی‌های انجام شده سعی بر این بود تا نظر مخالف را به نظر موافق تبدیل کنیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده به نمایندگی از مجلس در جلسه مجمع تشخیص مصلحت حاضر شدم تا روند بررسی این لایحه را در مجمع مورد توجه و دقت نظر قرار داده که در همان مراحل اولیه با توجه به رایزنی‌ها و اقدامات انجام شده، سعی کردیم تا نظر مثبت مجمع را برای تصویب منطقه آزاد به عنوان مطالبه اصلی مردم منطقه به انجام برسانیم.
نیکزاد افزود: در محدوده ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار قرار است منطقه آزاد با نظر هیئت دولت به تأیید نهایی برسد که در این زمینه حدود و ثغور منطقه به زودی مشخص و کارهای اجرایی نیز آغاز خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ایجاد منطقه آزاد می‌تواند مزیت متفاوت اقتصادی را برای استان به همراه داشته باشد تا از این مزیت در توانمندی اقتصادی استان در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از طریق مجلس پیگیر موضوع هستیم تا در روزهای آینده با حضور کارشناسان و متخصصان در مناطق مختلف استان محدوده منطقه آزاد به صورت دقیق مشخص و شرایط مناسبی را در راه‌اندازی این منطقه شاهد باشیم.