مجتمع‌های قضایی آماده ارائه مشاوره‌های حقوقی به کارفرمایان هستند به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل مجتمع‌های قضایی آماده ارائه مشاوره‌های حقوقی به کارفرمایان هستند به گزارش خبرنگار هاریکا، سید عبدالله طباطبایی صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: لازم نیست کارفرمایان و تولیدکنندگان به تمام قوانین بیمه‌ای […]

مجتمع‌های قضایی آماده ارائه مشاوره‌های حقوقی به کارفرمایان هستند

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل مجتمع‌های قضایی آماده ارائه مشاوره‌های حقوقی به کارفرمایان هستند به گزارش خبرنگار هاریکا، سید عبدالله طباطبایی صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: لازم نیست کارفرمایان و تولیدکنندگان به تمام قوانین بیمه‌ای و مالیاتی مسلط باشند چرا که امکان تحقق این امر بسیار سخت است و در نقطه مقابل همه افراد جامعه در داد و ستدها، خرید و فروش و استفاده از ظرفیت‌های قانونی باید از نظر مشاوران قضائی و واحد معاضدت قضائی در دادگستری‌ها استفاده کنند.
وی تصریح کرد: ما با راه‌اندازی ۵ واحد معاضدتی در مجتمع‌های قضائی با مشارکت ۱۰ نفر از مشاوران حقوقی سعی می‌کنیم تا سواد حقوقی افراد مختلف را بالا برده و آنها را در موارد مختلف راهنمایی و مشاوره دهیم.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: متأسفانه ارجاع به مشاور اعم از حقوقی و حتی روحی و روانی با نگاه نامناسب در جامعه روبه‌رو شده در حالی که در سطح دنیا هرگونه حرکت، خرید و فروش و معامله با ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضائی انجام می‌شود تا کمترین آسیب به فعالان بخش تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی وارد شود.
طباطبایی افزود: در شرکت‌های کوچک و متوسط در کنار همه بخش‌ها، بهتر است مشاوره‌های حقوقی خدمات درستی را به فعالان اقتصادی ارائه دهند تا به صورت خودسرانه قراردادها امضا نشده و حتی در پرداخت حق و حقوق بیمه و مالیات نیز بر اساس موازین و قوانین اصلاح شده کارها انجام شود.
وی کسرت قوانین و مقررات را در حوزه‌های مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: قاضی حق ندارد به بهانه نبود قوانین از رسیدگی به پرونده‌ها اجتناب کند بلکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته حقوقی نیز گاه قاضی به رویه معمول و حکم عقلانی رأی داده و زمینه اصلاح امور را فراهم می‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اضافه کرد: مدیران باید در تصمیم‌گیری‌ها جسارت و ریسک‌پذیری لازم را داشته باشند تا بر مبنای درست و صحیح تصمیم‌گیری شده و جلوی آسیب‌ها و خطرات احتمالی نیز گرفته شود. امیدوارم خبر مجتمع‌های قضایی آماده ارائه مشاوره‌های حقوقی به کارفرمایان هستند براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-17 12:46:34