قطع عضو در حوادث چهارشنبه‌سوری رشد صد درصدی داشت به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل قطع عضو در حوادث چهارشنبه‌سوری رشد صد درصدی داشت علی محمدیان اردی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: به رغم هشدارها و اقدامات پیشگیرانه حوادث ناگواری را در روزهای گذشته شاهد بودیم که در مجموع مصدومان […]

قطع عضو در حوادث چهارشنبه‌سوری رشد صد درصدی داشت

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل قطع عضو در حوادث چهارشنبه‌سوری رشد صد درصدی داشت علی محمدیان اردی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: به رغم هشدارها و اقدامات پیشگیرانه حوادث ناگواری را در روزهای گذشته شاهد بودیم که در مجموع مصدومان و حادثه‌دیدگان این ایام ۳۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: در کنار کرونا که تهدیدی بزرگ برای سلامتی مردم در دورهمی‌های اخیر محسوب می‌شود، بیمارستان‌های استان با ورود ۱۲۰ مصدوم حوادث چهارشنبه‌سوری روبه‌رو بوده که خود نگرانی‌ها را ۲ چندان کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در سال گذشته ۹۲ نفر و در حوادث آخر سال امسال ۱۲۰ نفر گرفتار سوختگی، قطع عضو و آسیب جسمی شدند که عمده آنها نیز در مراکز بیمارستانی پذیرش شده و تحت مداوا قرار گرفتند.
محمدیان اردی افزود: از ۱۲۰ نفر اعزامی به بیمارستان ۹۵ نفر در مراکز درمانی و بیمارستانی به شکل سرپایی و بستری موقت تحت مداوا قرار گرفته و ۲۵ نفر نیز بستری در بیمارستان‌ها را به شکل کامل شاهد بودیم.
وی عمده عوارض حوادث چهارشنبه آخر سال را جسمی از ناحیه چشم، سوختگی سطحی و عمیق و قطع عضو اعلام کرد و ادامه داد: ۳۰ نفر آسیب جسمی، ۵۸ نفر دچار سوختگی متوسط و شدید، ۲۲ نفر دچار سوختگی سطحی و ۴ نفر نیز با قطع عضو روبه‌رو شدند.
محمدیان اردی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد قطع عضو ۲ نفر بوده که با افزایش صد درصدی این تعداد به ۴ نفر افزایش یافت و ما هم اکنون ۲ نفر بستری در آی. سی.یو را نیز شاهد هستیم.
وی اضافه کرد: به هیچ وجه شادی‌ها و هیجانات زودگذر نمی‌تواند زمینه تهدیدی بزرگ برای سلامتی مردم باشد که انتظار داریم در آستانه سال نو مراقبت‌ها بیشتر انجام شده تا جلوی این حوادث ناگوار گرفته شود.
محمدیان اردی به روند نزولی کرونا نیز اشاره کرد و ادامه داد: نسبت به روز گذشته با ۱۱ بستری کمتر تعداد بستری‌های روزانه به ۱۴ نفر رسید و در مجموع ۱۰۷ بیمار کرونایی همچنان روی تخت‌های بیمارستانی در حال مداوا هستند.
وی بیان کرد: نباید این روند نزولی کرونا را زمینه‌ساز افزایش رفتارهای پرخطر به ویژه در دورهمی‌های عید نوروز قرار دهیم بلکه بهتر است در کنار تزریق دز سوم واکسن، از تجمعات پرهیز کرده و به حفظ سلامت خود کمک کنیم. امیدوارم خبر قطع عضو در حوادث چهارشنبه‌سوری رشد صد درصدی داشت براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-17 12:46:58