فقرزدایی اصلی‌ترین بسترساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل فقرزدایی اصلی‌ترین بسترساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت‌الاسلام کریم اسدی عصر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال اظهار کرد: فقر همراه با بیکاری گسترده به مشکلات دامن می‌زند و نگران‌کننده شده است. وی […]

فقرزدایی اصلی‌ترین بسترساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل فقرزدایی اصلی‌ترین بسترساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت‌الاسلام کریم اسدی عصر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال اظهار کرد: فقر همراه با بیکاری گسترده به مشکلات دامن می‌زند و نگران‌کننده شده است.
وی تصریح کرد: به رغم خدمات بسیار شایسته ارائه شده از سوی نظام اسلامی، در ۴۳ سال گذشته به مردم منطقه در عرصه‌های مختلف تاکنون برای ایجاد زیرساخت‌های اشتغال همانند ارائه خدمات در شهرستان کار نشده و این امر سبب افزایش مهاجرت افراد جویای کار از این منطقه و به مناطق برخوردار کشور شده است.
امام جمعه خلخال گفت: انتظار از بخش خصوصی برای حل ریشه‌ای بیکاری در خلخال با توجه به فکر اقتصادی و تلاش برای کسب درآمد بیشتر از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز انتظار معقولی برای رفع مشکل بیکاری منطقه نیست.
حجت‌الاسلام اسدی با درخواست از اهالی فکر و اندیشه برای کمک به حل مشکل بیکاری خلخال افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود منطقه از جمله ظرفیت کشاورزی، دامداری، معادن غنی و نیروی انسانی تحصیل کرده و جوان رسیدن به اهداف توسعه و رفع معضل بیکاری در صورت وجود همت والا در بین مسئولان و همراهی مردم دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به اینکه بیکاری منشأ بسیاری از جرایم در جامعه است، خاطرنشان کرد: ما به عنوان مسئولان و متولیان جامعه نتوانسته‌ایم نیازهای اقتصادی و اشتغال جوانان را تأمین کرده و باب درآمدزایی را برای آنها باز کنیم.
حجت‌الاسلام اسدی با تاکید بر اینکه بیکاری یکی از بزرگترین معضلاتی است که توازن و تعادل جامعه را به هم می‌ریزد و باعث ایجاد بحران‌های متعدد می‌شود، اضافه کرد: بیکاری عامل اصلی معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی است و حل آن بسیاری از مشکلات اجتماعی، روانی و اقتصادی جامعه را برطرف می‌کند.
وی بیان کرد: برای رسیدن به یک جامعه سالم نقش جمعیت جوان بسیار چشمگیر و مفید است و در کنار آن شناخت شرایط موجود اشتغال در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان حائز باید مد نظر قرار گیرد.
امام جمعه شهرستان خلخال ادامه داد: متأسفانه جوانان ما در حال حاضر با مشکلاتی زیادی از جمله بیکاری و عدم اشتغال مناسب برخوردار هستند و شواهد و قرائن نشان‌دهنده آن است که صدرنشین بحران‌های آینده کشور، بحران گسترده بیکاری خواهد بود. امیدوارم خبر فقرزدایی اصلی‌ترین بسترساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-14 16:37:47