فعالیت‌های فرهنگی و هنری دراردبیل از حمایت همه جانبه برخوردار است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، اکبر بهنام‌جو شامگاه شنبه در هنرواره سوادآموزی از دریچه هنر یادبود حجت‌الاسلام حسین پناهی مدیرکل فقید نهضت سوادآموزی اردبیل اظهار کرد: ما قدردان خلاقیت خانواده مرحوم حجت‌الاسلام حسین پناهی هستیم که هزینه گرامیداشت اولین سالگرد […]

فعالیت‌های فرهنگی و هنری دراردبیل از حمایت همه جانبه برخوردار است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، اکبر بهنام‌جو شامگاه شنبه در هنرواره سوادآموزی از دریچه هنر یادبود حجت‌الاسلام حسین پناهی مدیرکل فقید نهضت سوادآموزی اردبیل اظهار کرد: ما قدردان خلاقیت خانواده مرحوم حجت‌الاسلام حسین پناهی هستیم که هزینه گرامیداشت اولین سالگرد مرحوم پناهی را به تولید ۳۰ اثر هنری اختصاص دادند تا هنرمندان را در این عرصه مورد حمایت قرار دهند.

وی با بیان اینکه خدمات ارزشمند مرحوم پناهی همواره در عرصه علم و دانش و نهضت سوادآموزی ماندگار خواهد بود، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وجود چنین شخصیت‌هایی به عنوان اولین مدیر نهضت سوادآموزی زمینه خوبی را فراهم کرد تا در این بخش کارهای اساسی و زیربنایی به انجام برسد.

استاندار اردبیل به برگزاری محفل فرهنگی، هنری در راستای حمایت از هنرمندان و نقش‌آفرینی در عرصه تولید آثار به نفع توسعه فرهنگ و علم را یادآور شد و گفت: در سال‌های اخیر در بخش سوادآموزی اقدامات مناسبی حتی در مناطق محروم انجام شده ولی همچنان دو هزار نفر از نوجوانان و کودکان ما از تحصیل بازماندند که تلاشمان بر این است تا با یک کار خاص این نارسایی را رفع کنیم.

بهنام‌جو ضرورت رفع کمبودها و نقص‌ها را در این زمینه یادآور شد و افزود: باید آموزش عمومی و همگانی ارتقا یافته و در کنار آن به سطح علوم دانشگاهی و ایجاد رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های استان اهتمام داشته باشیم تا بهترین نیروها تربیت شده و در جایگاه‌ها و مناصب مختلف قرار گیرند.

وی نیروی انسانی آموزش‌دیده و تحصیل کرده را یکی از مزیت‌های توسعه‌یافتگی برشمرد و خاطر نشان کرد: نه تنها این نیروها باید از آموزش و مهارت فنی برخوردار باشند بلکه بهتر است آراستگی اخلاقی را نیز برخوردار باشند تا یک وضعیت مناسب اخلاقی و ارزشی در جامعه حاکم شود.

بهنام‌جو به عرصه انتخابات و رعایت اصول اخلاقی را در این برهه با اهمیت یادآور شد و اضافه کرد: بهتر است کاندیداها و هواداران آنها اخلاق را رعایت کرده و هیچ وقت در این عرصه به ترویج بی‌اخلاقی دامن نزنند.

وی با قدردانی از مشارکت هنرمندان در عصر کرونا با هدف ارتقا آموزش شهروندان بیان کرد: فعالیتی که هنرمندان و اصحاب رسانه و فرهنگ انجام دادند، فضایی را فراهم کرده تا خود مردم با آموزش و مهارت بیشتر به کاهش آسیب‌های کرونا توجهی جدی داشته باشند.

استاندار اردبیل ضرورت تکمیل پروژه‌های فرهنگی را در مناطق محروم به ویژه مرزی یادآور شد و ادامه داد: امیدواریم با تلاش هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر با ایجاد مراکز و مجموعه‌های فرهنگی بخش عظیمی از آسیب‌ها در این حوزه رفع شود.