غفلت آموزش و پرورش نسل آینده را به سمت تربیت ماهواره‌ای می‌کشاند به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل غفلت آموزش و پرورش نسل آینده را به سمت تربیت ماهواره‌ای می‌کشاند به گزارشهاریکا خبر، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه یکشنبه در همایش پاسداران حریم عشق و راه شهدا که در مصلای اردبیل با […]

غفلت آموزش و پرورش نسل آینده را به سمت تربیت ماهواره‌ای می‌کشاند

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل غفلت آموزش و پرورش نسل آینده را به سمت تربیت ماهواره‌ای می‌کشاند به گزارشهاریکا خبر، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه یکشنبه در همایش پاسداران حریم عشق و راه شهدا که در مصلای اردبیل با حضور مربیان پرورشی، مشاوران تحصیلی و تربیتی آموزش و پرورش اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: اقتدار یک کشور مرهون تقویت نظام فرهنگی است و هر جامعه‌ای که از فرهنگ و آموزش فاصله بگیرد، تباهی نسل آینده و کنونی را رقم زده است.
وی آینده کشور را متعلق به نظام تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کشوری پیشرفته و تحول‌گرا در مسیر تعالی روزافزون داشته باشیم، ریل حرکتی این مسیر تحولی توجه جدی به آموزش و پرورش است تا در سایه معلمان، انسان‌هایی شایسته و پاکدامن تربیت شده و تحویل جامعه شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: امروز فرصت درست کردن محدودیت‌ها و تنگناها نیست بلکه ما به شدت نیازمند گسترش فضای شایسته تربیتی هستیم و قطعاً در مسیر تعالی بیشتر گام خواهیم گذاشت تا نسلی که تربیت می‌یابد، نسلی بر مبنا و اصول درست انسانی، دینی و اخلاق‌مدار باشد.
آیت‌الله عاملی حساسیت کار معلمان و مربیان امور تربیتی را در تعالی نسل با وجدان، اعتقاد به احساس جمعی و دوری از هرگونه غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها یادآور شد و افزود: مسئولیت در این حوزه آن قدر سنگین است که گاه از شدت اهمیت موضوع تربیت خود من وحشت و همواره فعالان این عرصه را در رسیدن به خیر و نیکی دعا می‌کنم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مسئولیت خطیری را از همان دوران کودکی در تربیت نسل نوجوان و جوان بر عهده دارد و تلاش معلمان و مربیان پرورشی و تربیتی گویی بذر افشاندن در زمین مستعدی است که نتیجه آن را در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده می‌توان به عینه مشاهده کرد.
آیت‌الله عاملی اضافه کرد: ما اگر نتوانیم در این زمین مستعد نسل نوجوان و جوان تخم نیکی و معنویت بکاریم، قطعاً ۲۰۰ کانال ماهواره‌ای پای همین جوانان نشسته و آنها را به مسیر انحرافی سوق می‌دهند.
وی خباثت دشمن را در ایجاد انحراف اخلاقی و تربیتی نسل آینده یادآور شد و بیان کرد: بزرگترین خدمت در عرصه فرهنگ و آموزش و پرورش توجه و تمرکز روی تربیت نسل نوجوان و جوانی است که فردای این کشور را باید با عزت و افتخار بسازند.
آیت‌الله عاملی ادامه داد: در کنار مربیان و معلمان دلسوز در مدارس، خانواده‌ها نیز مسئولیت خطیری را بر عهده دارند تا این زنجیره ارزشمند را در مبانی تربیتی تکمیل کرده و اجازه ندهند تا عمر و سرمایه عظیم جوانان و نوجوانان به هرز برود.
وی سختی کار در ۲ هنر مملکت‌داری و تربیت را یادآور شد و اظهار کرد: ضروری است تا مربیان آموزشی، تربیتی و پرورشی ما در حد بسیار بالا در فرآیند رشد جوانان و نوجوانان با تأثیرگذاری عمل کرده و اجازه دهند تا راه درست و صحیح را با الگوهای رفتاری معلمان، پدران و مادران انتخاب کرده و طی کنند.
آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در کنار تقویت احساس جمعی، افزایش مهارت و توانایی انتقال مفاهیم ارزشی بهتر است روحیه ایثار و فداکاری در بین دانش‌آموزان تقویت شده و غیرت ملی نیز به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل حساسیت کار فرهنگی، آموزشی و تربیتی را یادآور شد و گفت: باید استفاده مناسب از فرصت‌ها و لحظات را برای نوجوان و جوان بازگو کنیم تا آنها بتوانند از لحظه‌های زندگی خود در مسیر تعالی بیشتر استفاده کنند.
وی معلم دلسوز را اسباب خیر و برکت در جامعه و شاهکار تولید ثروت ارزشمند معنوی و ارزشی توصیف کرد و افزود: باید به شکل صحیح و درست آداب شکلی که اسباب گرفتاری مردم را رقم زده از جامعه رخت بر بسته و در کنار آن معنویت و خردگرایی را بر روند زندگی انسان‌ها حاکم کنیم.
امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: معلمان در حقیقت اصلاح‌گران و احیاگران واقعی جامعه هستند و به راحتی می‌توانند بسترساز امر خیر و نیک در جامعه باشند. امیدوارم خبر غفلت آموزش و پرورش نسل آینده را به سمت تربیت ماهواره‌ای می‌کشاند براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-14 16:36:48