عملکرد بودجه عمرانی اردبیل ۳۰۰۰ میلیارد تومان است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش هاریکا، داوود شایقی عصر شنبه در چهارمین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: جا دارد از تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی در جذب بودجه امسال قدردانی کنیم و تا پایان سال مالی تیرماه فرصت جمع‌بندی نهایی […]

عملکرد بودجه عمرانی اردبیل ۳۰۰۰ میلیارد تومان است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش هاریکا، داوود شایقی عصر شنبه در چهارمین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: جا دارد از تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی در جذب بودجه امسال قدردانی کنیم و تا پایان سال مالی تیرماه فرصت جمع‌بندی نهایی در این زمینه وجود دارد.

وی تصریح کرد: امسال هیچ گونه برگشتی به خزانه نخواهیم داشت و صد درصد اعتبارات استان در همه بخش‌ها جذب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در مورد فروش اموال و اقدامات مناسب انجام شده در سال ۹۹ گفت: استان اردبیل در فروش اموال رتبه اول کشور را کسب کرد.

شایقی حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استاندار اردبیل را در این زمینه یادآور شد و افزود: در سایه فروش اموال بخشی از منابع و پرداخت مطالبات و همچنین مطالبات کارکنان و بازنشستگان اختصاص یافت به گونه‌ای که تنها استانی هستیم که هیچ بازنشسته‌ای طلبی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی ندارد.

وی به توزیع مناسب اعتبارات هزینه‌ای در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با در نظر گرفتن افزایش ۵۰ درصد و سایر پرداختی حقوق و رفاهی کارکنان به شکل کامل با همکاری امور اقتصادی، دارایی و ذیحسابی‌ها پرداختی اعتبارات هزینه‌ای انجام شده و ما هیچ مطالبه‌ای را به پرسنل و کارکنان به عنوان معوقه نداریم.

شایقی اعتبارات عمرانی سال گذشته در کشور را ۷۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: توزیع اعتبارات با شاخص جمعیتی به انجام رسیده که سهم استان دو درصد اعتبارات ملی در این حوزه بوده که بالاتر از این رقم ما موفق شدیم بیش از سه هزار میلیارد تومان منابع را جذب استان کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: یک‌هزار میلیارد تومان از این منابع مخصوص راه آهن اردبیل – میانه بود که سال گذشته به صورت کامل تخصیص پیدا کرد و در حوزه راه و راهداری نیز افزایش منابع و پرداختی‌ها را از این محل شاهد بودیم.

شایقی اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم در بخش کشاورزی، شهرک‌های صنعتی و گردشگری با اولویت به انجام رسیده و جز تعهدات دستگاه‌های مرتبط بوده که با دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه محقق شده است.

تخصیص یک هزار و ۱۳۸ میلیارد تومانی اعتبارات در ۳ ماه بهار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در سه ماه فصل بهار یک‌هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان تخصیص منابع انجام شده که در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه بخش عظیمی از این منابع تأمین شده است.

شایقی تصریح کرد: هر چند در ایام انتخابات بخش عظیمی از عملکردها در سطح ملی مورد نقد و بررسی قرار گرفت اما جالب اینجاست که هیچ طعنه‌ای به اعتبارات عمرانی و تکمیل پروژه‌های زیرساختی در استان اردبیل زده نشد و به دلیل عملکرد مناسب استان در یک سال گذشته مورد تحسین و تمجید نیز قرار گرفتیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امسال نیز اعتبارات هزینه‌ای در سه ماهه امسال بر مبنای افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان انجام شده و ما متولی پرداخت منابع هزینه‌ای ۲۴ دستگاه اجرایی در استان هستیم که تاکنون به صورت کامل و صد درصد حقوق پرسنل و حتی اضافه کار و رفاهی آنها پرداخت شده است.

شایقی افزود: از محل فروش اموال که جز برنامه‌های اولویت‌دار امسال است، قرار است به جای منابع هزینه‌ای، بخش عمده‌ای از درآمدها صرف پروژه‌های زیربنایی شود که از طریق تهران پیگیری می‌کنیم تا این منابع بعد از واریزی به خزانه به حساب دستگاه‌های اجرایی برگردد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در شورای برنامه‌ریزی استان ۲۳۶ میلیارد تومان منابع با ضریب مشخص در بین فرمانداری‌ها توزیع شد که امسال قرار است ۳۱۹ میلیارد تومان منابع بین فرمانداری‌ها و شهرستان‌های مختلف با ضریب اعلام شده توزیع شود.

شایقی اضافه کرد: نمونه این ضریب توزیع ۲۱ درصد اردبیل، ۵.۸ درصد گرمی، ۴.۳۲ درصد نیر، سه درصد اصلاندوز و… است که امسال قرار است اعتبارات به صورت فصلی توزیع شود و در کنار آن توازن شاخص‌ها در توزیع اعتبارات مد نظر خواهد بود.

وی تغییر امسال بودجه را نسبت به سال گذشته استثنا شدن پروژه‌های مستمر از سرجمع اعتبارات ابلاغی اعلام کرد و ادامه داد: تعمیر و تجهیز ساختمان‌های ادارات نیز از این توزیع منابع شهرستانی مستثنی خواهد بود.

شایقی در ادامه اظهار کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برای پروژه‌های جهش تولید به ویژه تدارک زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و پروژه‌هایی با ماهیت اقتصاد مقاومتی منابع در نظر گرفته شده تا شاهد تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها باشیم.

از خرد شدن پروژه‌ها جلوگیری شود

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصریح کرد: پروژه‌هایی با پیشرفت ۸۰ درصد در اولویت تکمیل قرار دارند و در کنار آن اولویت فرمانداران خرد شدن اعتبارات بین پروژه‌های کوچک و متعدد و توجه جدی به مناطق روستایی و کم برخوردار است.

وی گفت: باید همه بخش‌ها و روستاها را در توزیع اعتبارات عادلانه ببینیم و ضروری است تا در کنار هماهنگی با فرمانداران در توزیع اعتبارات هیچ اعتباری به احداث، رهن و اجازه ساختمان‌های اداری اختصاص پیدا نکرده و با اولویت آب شرب، راه‌های روستایی و عمران و آبادانی روستاها منابع مورد نظر که ۴۳۸ میلیارد تومان در حوزه آب شرب و ۱۱۲ میلیارد تومان در حوزه راه است، با شفافیت و عادلانه در بین شهرستان‌ها توزیع شود.