عشق به اهل بیت ظرفیت عظیم خدمت رسانی را فراهم کرده است به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل عشق به اهل بیت ظرفیت عظیم خدمت رسانی را فراهم کرده است به گزارشهاریکا خبر، آیت الله سیدحسن عاملی بعدازظهر سه شنبه در مراسم معارفه مدیر جدید کانون خدمت رضوی در استان اردبیل اظهار […]

عشق به اهل بیت ظرفیت عظیم خدمت رسانی را فراهم کرده است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل عشق به اهل بیت ظرفیت عظیم خدمت رسانی را فراهم کرده است به گزارشهاریکا خبر، آیت الله سیدحسن عاملی بعدازظهر سه شنبه در مراسم معارفه مدیر جدید کانون خدمت رضوی در استان اردبیل اظهار کرد: تدبیر مناسبی که رئیس جمهور در دوران مسئولیت آستان قدس رضوی به کار گرفته اند ظرفیت عظیمی را در کشور به تاسی از عشق به اهل بیت در کمک و یاری همنوعان به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ قدرت روحی و معنوی به پای عشق به اهل بیت و ائمه نمی‌رسد و از این قدرت می‌توان در برابر طوفان نفس شیطانی و شهوانی استفاده کرد.

امام جمعه اردبیل گفت: در طول تاریخ عشق به اهل بیت ظرفیت و بستر عظیمی را به وجود آورده تا ما بتوانیم به تاسی از سیره و مرام ائمه اطهار (ع) کمک کار و پشتیبان محرومان و نیازمندان و گروه‌های آسیب پذیر باشیم.

عاملی شکل گیری مؤسسات خیریه مختلف را بر پایه همین سیره و سلوک معنوی یادآور شد و بیان کرد: در قالب ستاد عتبات عالیات شرایط مناسبی برای جمع آوری کمک‌های میلیاردی مردم فراهم شده تا صرف کارهای عمرانی و خدمت رسانی در بارگاه ائمه معصومین در کربلا شود.

وی این کارهای فرهنگی را در حوزه تربیتی استثنایی خواند و تصریح کرد: خادمی امام رضا و کفشداری آن حضرت بالنفسه کار خوب و ارزشمندی است اما باید بدانیم که امام رضا (ع) امروز بیشتر از کفشدار به انسان‌های از خود گذشته ای نیاز دارد که پول و سرمایه خود را صرف کمک به بیماران نیازمند، عزت نفس خانواده‌ها و پدران و مادرانی می‌کنند که قادر به تأمین جهیزیه فرزندانشان نیستند.

امام جمعه اردبیل بالاترین اولویت در عرصه خدمت رسانی را حوزه فرهنگی با اقتدار و صلابت تمام توصیف کرد و گفت: خداوند متعال گاه رزق و روزی فقرا و مستمندان را در مال متمولین قرار داده و از همین روی سخت‌ترین واجب الهی گذشتن از مال و ثروت دنیوی است.

عاملی ادامه داد: در شهری که انسان‌ها به فکر همنوع خود نباشند و در غمگساری یکدیگر حرکتی انجام ندهند آن شهر فقط در شکل و شمایل زنده است و هیچ خیر و برکتی در آن شهر دیده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: مدیر فرهنگی ما باید در کنار همه توانمندی‌ها و تدبیر شایسته باید از ظرفیت اقوام و تنوع فرهنگی در تربیت نسل فاخر و شایسته استفاده کند. امیدوارم خبر عشق به اهل بیت ظرفیت عظیم خدمت رسانی را فراهم کرده است براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-16 06:48:24