طرح آبرسانی نمین به عنبران افتتاح شد به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، در مراسمی که عصر جمعه با حضور استاندار اردبیل و نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: فاز اول طرح آبرسانی به شهرهای نمین و عنبران […]

طرح آبرسانی نمین به عنبران افتتاح شد

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، در مراسمی که عصر جمعه با حضور استاندار اردبیل و نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: فاز اول طرح آبرسانی به شهرهای نمین و عنبران با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

جنگی مرنی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ۲۳ کیلومتر لوله‌گذاری با ابعاد نیم متر انجام شده و یک مخزن ۴۰۰ متر مکعبی نیز به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: عملیات احداث این پروژه از سال ۹۲ شروع شده بود ولی به دلیل نبود ردیف اعتبار مشخص اجرای آن با تأخیر و تعلل روبه‌رو شد اما در نهایت با تلاش پیمانکار سعی کردیم در آستانه هفته دفاع مقدس این طرح را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: برای فاز دوم این پروژه ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قرار شده از طریق منابع ملی و ردیف‌های بودجه‌ای تأمین شود که نمایندگان استان با تلاش و پیگیری لازم به سرانجام رساندن این طرح را دنبال می‌کنند.

جنگی مرنی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار توسعه خطوط انتقال و لوله‌گذاری در داخل شهر عنبران، ایستگاه پمپاژی نیز اجرایی خواهد شد که امیدواریم بخشی از این عملیات تا دهه فجر و بخشی نیز تا نیمه اول سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی اضافه کرد: در کنار آبرسانی به نمین و عنبران با اجرای این طرح اهالی پنج روستا نیز از قبل اجرای این طرح از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

جنگی مرنی بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل قرار است ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات امسال استان برای این پروژه تأمین شود تا روند اجرای فاز دوم سرعت بیشتری بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: در حال حاضر به ظرفیت ۸۰ لیتر در ثانیه آب نمین و عنبران تأمین می‌شود که این میزان تأمین آب در ماه‌های آینده به ۱۶۷ لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت تا ما بتوانیم یک شرایط مناسبی را در تأمین آب مورد نیاز اهالی این مناطق داشته باشیم.