ضعف توسعه مهارت‌های آموزشی در اردبیل برطرف شود به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل  به گزارشهاریکا خبر، کاظم دبیر ظهر یکشنبه در آئین معارفه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای در اردبیل اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حجم گسترده‌ای از کار و فعالیت را […]

ضعف توسعه مهارت‌های آموزشی در اردبیل برطرف شود

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل  به گزارشهاریکا خبر، کاظم دبیر ظهر یکشنبه در آئین معارفه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای در اردبیل اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حجم گسترده‌ای از کار و فعالیت را بر عهده دارد و در انجام این مسئولیت سنگین ما به نیروهای متخصص و ارزشمند نیاز داریم که در استان اردبیل چنین ظرفیتی فراهم شده است.

وی نیروی انسانی را عامل اصلی توسعه، پیشرفت و ایجاد تحول در جوامع اعلام کرد و گفت: ما باید در کنار بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی، با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه‌های اقتصادی عمل کنیم تا دغدغه‌های مردم در بحث معیشت و اشتغال جوانان رفع شود.

معاون توسعه مدیدیت و منابع استاندار اردبیل از سازمان فنی و حرفه‌ای خواست تا همچون کشورهای پیشرفته دنیا نظیر آلمان و اتریش برنامه‌ریزی‌ها را به سمتی بروند تا ۸۰ درصد دانش‌آموزان و دانشجویان به سمت رشته‌های فنی و مهارتی سوق پیدا کرده تا در ورود به بازار کار مشکلی نداشته باشند.

دبیر تصریح کرد: متأسفانه این آمارها در کشور و استان اردبیل کمتر از ۳۵ درصد است و شایسته است با برنامه‌ریزی دقیق از ظرفیت مراکز فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های فعال بخش خصوصی در توسعه مهارت‌آموزی نیروهای آماده کار استفاده شود.

وی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان به نیروی انسانی ماهر نیاز دارند در حالی که خروجی دانشگاه‌های ما عمدتاً رشته‌های فاقد مهارت‌های لازم است که در این زمینه شایسته است کارگاه‌های جوار دانشگاه‌ها و مراکز تولیدی راه‌اندازی و با استفاده از توان بخش خصوصی این حرکت‌ها تداوم پیدا کند.

دبیر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای مهارتی و آموزش‌دیده یکی از پشتوانه‌های عظیم تحول اقتصادی در استان خواهد بود که امیدواریم در سال آینده بیشتر به این بخش توجه شده و مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای ضعف‌ها و نقص‌های گذشته را در این بخش رفع کند.

وی اضافه کرد: ما باید از رفتارهای پوپولیستی و عوام‌گرایانه فاصله گرفته و به صورت علمی و دقیق بر مبنای شاخص‌های تعریف شده عملکرد مدیران را مورد ارزیابی قرار دهیم تا همه فعالیت‌ها رو به پیشرفت باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل بیان کرد: باید مدیری که تودیع شده و مدیر جدید معرفی می‌شود، بر اساس این شاخص‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند تا معلوم شود چه اقدامات مؤثری در عرصه مدیریت تحقق پیدا کرده و چه ضعفی همچنان پابرجاست.

 
2022-03-13 21:57:17