صدور احکام برای جرایم خرد راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل صدور احکام برای جرایم خرد راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست به گزارش خبرنگار هاریکا، علی نباتی عصر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال اظهار کرد: کاهش جرایم کیفری از جمله سرقت نیازمند توجه جدی به […]

صدور احکام برای جرایم خرد راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل صدور احکام برای جرایم خرد راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست به گزارش خبرنگار هاریکا، علی نباتی عصر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال اظهار کرد: کاهش جرایم کیفری از جمله سرقت نیازمند توجه جدی به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای رفع مشکل بیکاری گسترده و ایجاد اشتغال برای بیکاران این شهرستان است.
وی تصریح کرد: بیکاری منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش جرایم کیفری در این شهرستان است.
رئیس دادگستری شهرستان خلخال گفت: با توجه به فقدان زیرساخت‌های لازم برای اشتغال به کار افراد، صدور احکام قضائی حبس برای مجرمان سرقت‌های خرد و افزایش جمعیت کیفری زندان راهکار مناسبی برای کاهش جرایم کیفری همچون سرقت در خلخال نیست.
نباتی افزود: در حالی که برخی از عوامل دخیل در بیکاری مردم خلخال فقدان زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال از جمله نبود کارخانه‌های بزرگ صنعتی است، از طرفی بی‌توجهی مسئولان اجرایی استان به برخی مسائل اداری از جمله مدیریت ۱۵ ماهه اداره تأثیرگذار در بخش اشتغال صنعت، معدن و تجارت خلخال به صورت سرپرستی از سایر عوامل تأثیرگذار در روند رو به رشد بیکاری و مهاجرت از این شهرستان است.
رئیس دادگستری خلخال خاطرنشان کرد: ضروری است تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم از ظرفیت‌های خدادادی منطقه برای ایجاد اشتغال شهرستان به نحوه شایسته‌ای استفاده شود.
وی اضافه کرد: کوتاهی‌ها در این امر سبب شده تا مشکل بیکاری در خلخال به بزرگترین مشکل مردم و مهمترین دغدغه فکری مسئولان تبدیل شود. امیدوارم خبر صدور احکام برای جرایم خرد راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-14 16:37:53