شورای پنجم اردبیل کارنامه قابل دفاعی ندارد به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، رحیم آقازاده شامگاه دوشنبه در آخرین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل در دوره پنجم اظهار کرد: اگر شورای پنجم توان و جرأت نظارت و مدیریت توانمند را داشت هرگز در مجموعه شهرداری فساد اتفاق نمی‌افتاد. وی یکی از عوامل […]

شورای پنجم اردبیل کارنامه قابل دفاعی ندارد

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، رحیم آقازاده شامگاه دوشنبه در آخرین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل در دوره پنجم اظهار کرد: اگر شورای پنجم توان و جرأت نظارت و مدیریت توانمند را داشت هرگز در مجموعه شهرداری فساد اتفاق نمی‌افتاد.
وی یکی از عوامل اصلی تولید فساد در دستگاه‌های اجرایی را عدم نظارت و شفافیت در امور اجرایی برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچیک از اعضای شورای شهر اردبیل در حوزه نظارت و تقویت امر کنترلی به وظایف و تکالیف خود عمل نکرد و بیشتر وقت شورای پنجم به مسائل روزمرگی و درگیری‌های اعضا با شهردار سپری شد.
عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: به جای ورود سربازان گمنام امام عصر (عج) بهتر بود اعضای شورای شهر ابزارها و مکانیزم نظارتی خود را تقویت می‌کردند تا ریشه فساد در همان گام‌های نخست خشکانده می‌شد در حالی که ضعف عملکرد ما چنین شرایطی را در مجموعه شهرداری رقم زده است.
آقازاده تصریح کرد: مجموعه شهرداری اردبیل یک مجموعه سالم و در عین حال متخصص در حوزه کاری است اما در هر مجموعه‌ای کاستی‌ها و نواقص نیز وجود دارد که ما حق نداریم آنها را به پای تلاش‌ها و زحمات شهرداری اردبیل و پرسنل خدوم آن بگذاریم.
وی افزود: در صحنه انتخابات اخیر ما شاهد کسب آرای حرام با پول‌های کثیف در صحنه انتخابات بودیم که به معنای واقعی به حیثیت انتخابات اردبیل لطمه وارد کرد به طوری که در ۲۵ درصد بازشماری آرا ۹ هزار رأی اختلاف در آرای اعضای شورای شهر مشاهده شد.
عضو شورای شهر اردبیل گفت: شورایی که با رأی حرام کار خود را آغاز کند خداوند به عاقبت آن رحم کند چرا که خروجی چنین شورایی با دستان ناپاک و رای‌های کثیف جز انحراف و رأی ناحق چیز دیگری نخواهد بود.
آقازاده ادامه داد: هرچند اکثر کاندیداهای شورای ششم اعتراض و شکایت خود را به مسئولان عالی‌رتبه استانی و کشوری بردند اما هیچکس جوابگو نبوده و در حالی شورای ششم چند روز دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد که به اعتقاد بسیاری از افراد جامعه بنای آن با آرای حرام گذاشته شده است.
وی اظهار کرد: مردم به عملکرد شورای پنجم نمره مثبت و قابل قبولی نمی‌دهند چرا که بخش عظیمی از عمر این شورا صرف پیگیری مسائل شخصی و دعواهای داخلی شد و نتیجه چنین عملکردی جز وقوع تخلف در مجموعه شهرداری و بگیر و ببندها چیز دیگری نبود.
عضو شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: به شکل صادقانه اعلام می‌کنم که خروجی دوره ششم شورای شهر نیز بهتر از این نخواهد بود و ضرورت دارد با احترام به رأی واقعی مردم حق را ناحق نکنیم و بیش از این با مانور تبلیغاتی و سیاسی آتش نفاق را شعله‌ورتر نکنیم.
آقازاده با انتقاد از تصمیم شورای حل اختلاف و کمیته انطباق در بی‌توجهی به مطالبه کارگران شهرداری در پرداخت حق و حقوق بیمه‌ای آنها در مسیر بازنشستگی گفت: مسئولانی که حقوق نجومی می‌گیرند هیچوقت به فکر کارگر شهرداری نیستند و نمی‌خواهند باور کنند که کارگران شهرداری در چه تنگنای مالی روزگار سپری می‌کنند.