سند تحول در ۸ سال گذشته اجرایی نشده است به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل سند تحول در ۸ سال گذشته اجرایی نشده است به گزارش خبرنگار هاریکا، کلام‌اله صفری عصر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: کار دولت سیزدهم در حوزه آموزش […]

سند تحول در ۸ سال گذشته اجرایی نشده است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل سند تحول در ۸ سال گذشته اجرایی نشده است به گزارش خبرنگار هاریکا، کلام‌اله صفری عصر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: کار دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش برآورده کردن انتظارات جامعه معلمان و خانواده‌هاست تا تربیت هدفمند و شایسته به انجام برسد.
وی حضور شخص رئیس جمهور را در جلسات شورای آموزش و پرورش و نشست با فرهنگیان در حل مشکلات و دغدغه‌های آنها ارزشمند توصیف کرد و گفت: رایگان شدن شبکه شاد، حضور مؤثر آموزش و پرورش در جلسات شورای عالی فضای مجازی و تلاش مؤثر برای اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان از دیگر پیگیری‌های جدی شخص رئیس جمهور در حوزه تعلیم و تربیت بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در نظام تعلیم و تربیت موضوع تربیت انسان‌ها و توجه به حیات طیبه در این مسیر بسیار شاخص و ممتاز به نظر می‌رسد هر چند که ما هنوز با حیات طیبه و تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی فاصله زیادی داریم.
صفری افزود: کار معلمی برخلاف تفکر عمومی یک کار تخصصی همراه با مهارت خاص است که نیازمند به کارگیری شاخص‌های متعدد در ارتقا این وضعیت موجود است.
وی با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش نقشه راه ما در دوران مسئولیت و مدیریت در حوزه آموزش و پرورش خواهد بود، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن اسناد بالا دستی، سعی خواهیم کرد تا منویات مقام معظم رهبری را در حوزه آموزش و پرورش تأمین و برآورده کنیم.
صفری با انتقاد از اجرایی نشدن سند تحول در ۸ سال گذشته اضافه کرد: ما به این موضوع معترض هستیم و بر این باوریم اگر سند تحول به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های نظام تعلیم و تربیت به ویژه معلمان و دانش‌آموزان رفع خواهد شد.
وی بیان کرد: در این سند بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین مقوله تربیت به عنوان عامل و عنصر رشد انسان‌ها تاکید شده و ما نیز سعی خواهیم کرد در سند تحول آموزش و پرورش با در نظر گرفتن هویت جمعی، هویت ملی، دینی و دستاوردهای نظام اسلامی حرکتی تحول‌آفرین انجام دهیم.
صفری ادامه داد: باید به نحوی عمل کنیم تا پیوند عاطفی در بین همکاران تقویت شده و فاصله ستاد با کف کلاس که خیلی زیاد است، ترمیم و کرامت انسانی در سایه هاریکا، محبت و صداقت مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.
وی تعامل و مشارکت را یکی دیگر از مبانی مدیریتی در آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: مدیران مدارس نباید فاقد ابتکار عمل باشند بلکه ما به مدیر معجزه‌گر و خلاق نیاز داریم تا محصول آن در مدرسه بتواند تربیت نیروی انسانی شایسته و در تراز انقلاب اسلامی باشد.
صفری توجه به مناطق محروم و آسیب‌پذیر و نگاه متعالی به جایگاه معلمان را از دیگر رویکردهای مدیریتی خود برشمرد و تصریح کرد: ما معلم را کلید تحول آموزش و پرورش می‌دانیم و معلم باید در اوج عزت، قدرت و شرافت بتواند مأموریت و مسئولیت خود را به شایستگی انجام دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: معلمان باید به عنوان سرمایه عظیم کشور مورد حمایت و تکریم قرار گیرند و به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش در خدمت همه معلمان و آموزگاران خواهم بود و حتی در اداره کل آموزش و پرورش به پیشواز آنها رفته و سعی خواهم کرد تا شأن و منزلت آنها را در جایگاه تعلیم و تربیت به شایستگی حفظ کنم.
صفری منویات مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب در توسعه آموزش و پرورش برشمرد و اضافه کرد: به تأسی از همین اطاعت و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، در استان اردبیل نیز همراهی و تعامل خوبی را با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواهیم داشت تا بتوانیم در یک فضای تعاملی حرکت‌های جهشی را در آموزش و پرورش رقم بزنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تعامل مجموعه آموزش و پرورش را با تمام ارکان تصمیم‌گیری در استان ضروری خواند و بیان کرد: اصل تربیت و تعالی نسل آینده برای ما بسیار مهم و اساسی است و تلاش خواهیم کرد تا معلمان را در ایفای نقش انبیایی خود کمک کرده و زمینه یک حرکت رو به جلو را مهیا کنیم. امیدوارم خبر سند تحول در ۸ سال گذشته اجرایی نشده است براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-17 18:52:46