سرانه واحد صنفی در اردبیل به ازای هر ۸ نفر یک واحد است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، مهدی اشجع عصر یکشنبه در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مجموعه انتظامی استان و شهرستان در تأمین امنیت پایدار برای فعالان اقتصادی اظهار کرد: ۳۵ هزار واحد […]

سرانه واحد صنفی در اردبیل به ازای هر ۸ نفر یک واحد است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، مهدی اشجع عصر یکشنبه در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مجموعه انتظامی استان و شهرستان در تأمین امنیت پایدار برای فعالان اقتصادی اظهار کرد: ۳۵ هزار واحد صنفی در اردبیل فعالیت می‌کند که بزرگترین تشکل صنفی در سطح استان اردبیل است که با همکاری و همراهی پلیس فعالیت‌های این مجموعه ارائه‌کننده خدمات به مردم بیش از هر زمان دیگر تقویت شده و در حال توسعه است.
وی با بیان اینکه شیوع کرونا بیشترین لطمه و صدمه را به واحدهای صنفی و فعالان این حوزه وارد کرده است، تصریح کرد: به رغم همه دغدغه‌ها و مشکلات مجموعه اتحادیه‌ها و صنوف اردبیل قدردان امنیت پایدار برقرار شده در شهر اردبیل هستند تا اموال و دارایی‌های خود را در شرایط امن و ایمن مورد صیانت قرار دهند.
رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: در سال‌های اخیر با کمترین سرقت طلا فروشی‌ها و صنوف در اردبیل به صورت عمده روبه‌رو بودیم که این امنیت برقرار شده نتیجه تلاش و مجاهدت مجموعه انتظامی و قضائی استان است که اجازه نداده عده‌ای اراذل و اوباش و مخل امنیت پایدار اموال عمومی و مردم را به غارت ببرند.
اشجع افزود: عمده واحدهای صنفی، پاساژها و مجتمع‌های فعال در شهر اردبیل در جهت تأمین امنیت پایدار به دوربین‌های مدار بسته و کنترلی مجهز هستند و در کنار آن از اصناف خواسته‌ایم تا واحدهای صنفی را به قفل و کرکره ایمن مجهز کنند.
وی به تعمیر و تجهیز ساختمان اصناف در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: متناسب با شأن اصناف اردبیل تلاش می‌کنیم تا این ساختمان را بازسازی و بهسازی کنیم تا شرایط مناسب برای ارائه خدمات به فعالان این عرصه فراهم آید.
رئیس اتاق اصناف اردبیل از پیگیری‌های جدی برای احداث شهرک‌های صنفی در اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: سعی خواهیم کرد تا برای افزایش رفاه و آسایش شهروندان با یک طراحی مناسب همراه با پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی و خدمات رفاهی شهرک‌های صنفی در اردبیل راه‌اندازی شود که در این زمینه اولویت با انتقال واحدهای صنعتی آلاینده در داخل شهر است که سلب آرامش و آسایش را از مردم کرده است.
وی نمونه این واحدها را صاف‌کاری، فروشندگان ضایعات، آهن‌فروشان، تأسیسات لوله‌کشی و سایر مجموعه‌ها اعلام کرد و گفت: قطعاً در این زمینه زیرساخت‌ها باید با همکاری شهرداری فراهم آید تا انتقال صنوف و تقویت فعالیت‌ها را در این بخش شاهد باشیم.
اشجع در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در قالب رسته‌هایی که از گذشته در اردبیل رسم بوده، سعی و تلاشمان بر این است تا واحدهای صنفی به شکل مجموعه‌های به هم پیوسته برای ارائه خدمات به مردم در مکان مشخص حاضر شده و بیش از هر زمان دیگر تردد مردم در هسته مرکزی شهر به دلیل تمرکز واحدهای صنفی مختل نشود.
وی به آمار بالای فعالیت واحدهای صنفی در اردبیل اشاره کرد و گفت: در حالی که در بسیاری از کشورها به ازای هر ۱۲۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد، این سرانه در شهر اردبیل به ازای هر هشت نفر یک واحد صنفی است که این نشان می‌دهد ما با تعدد فروشگاه‌ها و مراکز عرضه کالا و خدمات روبه‌رو هستیم.
رئیس اتاق اصناف اردبیل با بیان اینکه مخالف ایجاد و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای است، بیان کرد: هر چند ما به نفع صنوف فعال در این بخش مخالف توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم ولی باید قبول کنیم که نظام توزیع و فروش به سمت نظام فروشگاه‌های زنجیره‌ای حرکت می‌کند و پیش تر از آن نیز فروش اینترنتی در شرایط کنونی وضعیت متفاوتی را برای فعالان صنوف به وجود آورده است.
به دنبال این نشست رئیس اتاق اصناف اردبیل با همراهی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با حضور در دو واحد تولیدی و صنعتی از کارگران نمونه تجلیل و از تلاش‌ها و پیگیری‌های فعالان جبهه تحول اقتصادی تقدیر شد.