ساخت مدرسه روستای «اوزون تپه علیا» پس از ۳ دهه انتظار آغاز می‌شود به گزارش اخبار اردبیل  , خبرگزاری هاریکا؛ گروه استان‌ها: روستای «اوزون تپه علیا» با جمعیتی بالغ بر ۹۰ خانوار، روستایی در حومه شهر اسلام‌آباد از توابع پارس‌آباد مغان است، که طی دهه‌های قبل بیشتر دانش آموزان این روستاها به دلیل نبود فضای […]

ساخت مدرسه روستای «اوزون تپه علیا» پس از ۳ دهه انتظار آغاز می‌شود

به گزارش اخبار اردبیل  , خبرگزاری هاریکا؛ گروه استان‌ها: روستای «اوزون تپه علیا» با جمعیتی بالغ بر ۹۰ خانوار، روستایی در حومه شهر اسلام‌آباد از توابع پارس‌آباد مغان است، که طی دهه‌های قبل بیشتر دانش آموزان این روستاها به دلیل نبود فضای آموزشی در مرکز روستا، از تحصیل بازمانده‌اند یا در مسیر رفت و آمد به مدارس روستاهای همجوار دچار حادثه شده و تعدادی هم جان باخته‌اند.
موضوعی که در آبان ماه ۱۳۹۹ به طور جدی در دستور پیگیری خبرنگار هاریکا قرار گرفت و گزارشی با تیتر «روایتی تلخ از شوق تحصیل / مشقی که برای همیشه ناتمام ماند» منتشر شد. حالا پس از گذشت چندین ماه با چاره‌اندیشی مسئولان و پی‌جویی‌های مستمر تیم خبری خبرگزاری هاریکا گویا قرار است این موضوع به نتیجه دلخواه اهالی روستا واصل آید.
طوری که اخیراً در مصاحبه با مسئولان اقرار شد که در آینده‌ای نزدیک یک باب مدرسه مجهز در مقطع ابتدایی در این روستا احداث خواهد شد.
دولت لطفی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا اظهار کرد: روستای اوزون تپه علیا یکی از روستاهای محروم شناخته شده در استان است که نبود مدرسه در این منطقه سبب گلایه و شکایت بسیاری از اهالی شده و در این رابطه با همکاری آموزش و پرورش استان اردبیل و شهرستان پارس‌آباد مقرر شده تا یک باب مدرسه در این روستا احداث شود.
وی به اولویت روستای اوزون تپه علیا برای ساخت مدرسه در بین روستاهای محروم تاکید کرد و گفت: با مطالعات انجام یافته در ردیف اعتبار سال ۱۴۰۰ سعی بر این خواهد بود تا با تأمین اعتبار ملی یا استانی یا حتی کمک خیرین روند احداث مدرسه در این منطقه را تسریع بخشیم.
این مسئول از احداث مدرسه در روستای اوزون تپه علیا، به عنوان یکی از محروم‌ترین روستاهای استان اطمینان خاطر داد و یادآور شد: بدون اتلاف وقت این مسئله را در شورای برنامه‌ریزی شهرستان هم مطرح خواهیم کرد تا با جلب تعامل نهادهای آموزشی و شهرستانی این موضوع سریعاً به نتیجه برسد.
کیومرث هاشمی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، به پیگیری‌های مستمر آموزش و پرورش برای احداث مدرسه در روستای مذکور اشاره و اظهار کرد: طی سال‌های گذشته بنا به درخواست‌های مکرر اهالی روستا، مکاتبه‌های زیادی به نوسازی استان برای احداث مدرسه در روستای اوزون تپه علیا انجام شده که متأسفانه با دیرکرد در انجام این طرح شاهد برخی حوادث ناگوار در منطقه نیز بودیم.
وی ادامه داد: اخیراً به دلیل برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی و نیاز شدید اهالی روستای اوزون تپه علیا به مدرسه، در نظر داشتیم تا با تقاضا از نوسازی مدارس استان چند باب مدرسه کانکسی در منطقه راه‌اندازی کنیم.
وی از تجهیز مدارس روستای اوزون تپه سفلی نیز خبر داد و افزود: این طرح با اختصاص چهار میلیارد ریال اعتبار قابل اجرا است که در بحث تحویل به پیمانکار در مرحله مناقصه بوده و پس از اتمام این مراحل و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن در منطقه آغاز خواهد شد.
۶ دانش‌آموز روستای «اوزون تپه علیا» در سال‌های گذشته در مسیر مدرسه روستای «اوزون تپه سفلی» که مجبور به عبور از جاده ترانزیتی این مسیر بودند، بر اثر حادثه جان خود را از دست داده‌اند. حالا باید برای حفظ امنیت جانی و روانی ۳۵ دانش‌آموز دیگر روستای علیا مسئولان با جدیت در پی احداث و بهره‌برداری مدرسه در این روستا باشند.
پیگیری‌های خبرنگار هاریکا تا موعد آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه در روستای مذکور ادامه داشته و رویدادهای مربوط به این طرح در آینده با پیگیری از مسئولان مربوطه اعلام خواهد شد.