زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان اردبیل نواخته شد به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، قبل از ظهر سه‌شنبه در آئین نواخته شدن زنگ ملی ایثار و مقاومت در مدرسه شهید جعفر حجازی در اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: امروز در کنار تعلیم و تربیت نسل آینده، […]

زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان اردبیل نواخته شد

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، قبل از ظهر سه‌شنبه در آئین نواخته شدن زنگ ملی ایثار و مقاومت در مدرسه شهید جعفر حجازی در اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: امروز در کنار تعلیم و تربیت نسل آینده، تلاش بر انتقال مواریث فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است تا نسل آینده با این فرهنگ غنی و ارزشمند آشنا شوند.
احمد ناصری تصریح کرد: مجموعه آموزش و پرورش با هدف‌گذاری مشخص در سال تحصیلی جدید سعی دارد تا در کنار جهاد علمی دانش‌آموزان و ارتقا نشاط و سلامت نسل آینده، نوجوانان و جوانان را با میراث عظیم ایثار، شهادت و جهاد بیشتر و بهتر آشنا کند.
وی گفت: قطعاً در این مسیر نیازمند تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و مفاهیم ارزشمند آن هستیم که امیدواریم اهداف و برنامه‌ریزی‌ها به شکل شایسته تحقق پیدا کند.
در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز به رسالت عظیم انسان‌ها در مسیر تعالی و رشد همه‌جانبه اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین معیار در مسیر رشد و تعالی انسان‌ها توجه به مبانی تعلیم و تربیت شایسته است تا بتوان به مقصود نهایی رسید.
یاسر شاهی خاطر نشان کرد: پیامبران و اولیای الهی در مسیر تربیت و تعالی انسان‌ها کاری ماندگار و شایسته انجام دادند که همین رسالت امروز بر عهده معلمان گذاشته شده تا بتوانند با الگوگیری از فرهنگ ارزشی و اسلامی نسل متبحر، متخصص و متعهد را تربیت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار تحصیل علم و تهذیب نفس، فرزندان این مرز و بوم باید به مکتب سردار سلیمانی‌ها افتخار کنند چرا که دشمنان انقلاب اسلامی از این مکتب الهی و ارزشی در واهمه و هراس هستند.
در این مراسم برنامه‌های مختلف مقاله‌خوانی، سرود و دکلمه برگزار و یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در استان اردبیل گرامی داشته شد.