روند آرام شیوع کووید ۱۹ در اردبیل/پایداری نسبی کرونا ادامه دارد به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: پایداری نسبی بیماری کرونا در استان اردبیل ادامه‌دار بوده به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۳۱ مبتلای جدید به بیمارستان‌ها مراجعه کرده […]

روند آرام شیوع کووید ۱۹ در اردبیل/پایداری نسبی کرونا ادامه دارد

به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: پایداری نسبی بیماری کرونا در استان اردبیل ادامه‌دار بوده به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۳۱ مبتلای جدید به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و تحت درمان و کنترل قرار گرفتند.
وی تعداد بستری‌های کل کرونا در اردبیل را ۴۴۹ نفر عنوان و اضافه کرد: افت و خیز خفیف بیماری کرونا در اردبیل سبب شده تا تغییر بین آمارهای روزانه در سطح استان چشمگیر نباشد اما وضعیت کلی بیماری نسبت به دو ماه اخیر با روند کاهشی خوبی مواجه بوده به طوری که تعداد کل بستری‌های استان از بیش از ۶۳۰ مورد در ماه گذشته به تعداد کنونی رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از کاهش فوتی‌های روزانه کرونا در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه برای چندمین روز در هفته گذشته آمار فوتی‌های روزانه کرونا در استان به صفر رسیده که مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان از ابتدا تا به اکنون به تعداد یک هزار و ۸۰۶ مورد ثبت شده است.
حبیب‌زاده همچنین از ترخیص ۲۳ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: روند افزایشی موارد ترخیصی روزانه این امید را ایجاد می‌کند که بیماری کرونا در استان اردبیل روندی پایدار به خود گرفته و با رعایت کامل موازین بهداشتی و پروتکل‌ها به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی شاهد افول چشمگیر آن در منطقه خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۴۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تحت درمان و کنترل هستند که شرایط لازم برای درمان این تعداد در بخش‌های ICU بیمارستان اردبیل فراهم شده است.
شرایط جمعیتی اردبیل مستعد خیز دوباره کروناست
این مسئول یادآور شد: روند کاهشی بیماری کرونا در اردبیل دلیلی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای شلوغ انتخاباتی نیست و لازم است تا شهروندان نسبت به حضور در تجمعات انتخاباتی نهایت دقت را داشته و جانب احتیاط را رعایت کنند.
حبیب‌زاده شرایط جمعیتی اردبیل را مستعد برای خیز دوباره بیماری کرونا دانست و گفت: خطر هنوز به طور کامل رفع نشده و باید شهروندان حضور در اجتماعات و معابر پرتردد را به حداقل برسانند.
وی از کاهش چشمگیر سرانه رعایت پروتکل‌ها خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه استفاده از ماسک در اردبیل به حداقل‌ترین میزان خود در چند ماه گذشته رسیده و به نظر می‌رسد روند کاهشی بیماری در منطقه علت این موضوع بوده اما در صورت تداوم همین وضعیت در روزهای آتی با مشکل جدی مواجه خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اذعان کرد: حضور در مراسم‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی، مراسم‌های عروسی و عزا، دورهمی‌های خانوادگی و گردهمایی‌هایی از این دست خطر شیوع و انتقال سریع کرونا در اردبیل را تشدید می‌کند و نیاز است شهروندان به این موضوع توجه کافی داشته باشند.