رئیس جمهور گره منطقه آزاد را باز کند به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل رئیس جمهور گره منطقه آزاد را باز کند به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت الله سیدحسن عاملی در جشن بزرگ نیمه شعبان در روستای گوگ تپه بیله سوار اظهار کرد: عده‌ای با طرح مسائل غیرواقعی و حاشیه‌ای سعی می‌کنند […]

رئیس جمهور گره منطقه آزاد را باز کند

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل رئیس جمهور گره منطقه آزاد را باز کند به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت الله سیدحسن عاملی در جشن بزرگ نیمه شعبان در روستای گوگ تپه بیله سوار اظهار کرد: عده‌ای با طرح مسائل غیرواقعی و حاشیه‌ای سعی می‌کنند تا در استان بدبینی ایجاد کرده و شعار تفرقه انگیز اردبیل – مغان راه بیندازند در حالی که مردم استان اردبیل متحد و منسجم حرکت می‌کنند و اهالی اردبیل مغان را قشلاق و اهالی مغان نیز اردبیل را ییلاق خود می‌دانند.
وی در مورد منطقه آزاد و پیگیری مستمر این موضوع در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: منطقه آزاد مخالفان سرسختی داشته و به رغم شرایط نامناسب رسانه‌ای و کارشناسی در این زمینه ما در مجلس سعی کردیم تا با رایزنی‌های مستمر نظر مخالفان را به موافقت تبدیل کنیم تا با همکاری نمایندگان مجلس و رئیس سابق مجلس مصوبه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل را دریافت کنیم.
امام جمعه اردبیل گفت: با اختلاف شورای نگهبان و مجلس این مصوبه به تشخیص مصلحت نظام رفت و بارها با رئیس مجمع و دبیر آن جلساتی را برگزار کردیم تا محدوده منطقه آزاد تعیین شود.
عاملی بیان کرد: متأسفانه در مجمع تشخیص مصلحت به مصوبه مجلس دست برده بودند تا تنها یک منطقه از بین چهار منطقه پیشنهادی به عنوان منطقه آزاد تعیین شود که در این زمینه نیز اعلام آمادگی کرده ایم تا بیله سوار را به عنوان مرکز منطقه آزاد استان اردبیل معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر نیز در تماس تلفنی با رئیس جمهور رئیسی را به ساحت امام رضا (ع) قسم دادم تا هر چه سریع‌تر تکلیف منطقه آزاد استان را مشخص کنند تا بساط اختلاف و تفرقه و دودستگی برچیده شود.
امام جمعه اردبیل افزود: مردم شهرستان مرزی بیله سوار یقین داشته باشند که مرکزیت منطقه آزاد استان اردبیل این شهرستان خواهد بود چرا که گمرک و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه آزاد در این شهرستان مهیاست.
عاملی خطاب به افرادی که دنبال بدبینی بین مغان و اردبیل هستند، تصریح کرد: از اردبیل تا باکو و حتی تا مرکز ترکیه آذری زبان‌ها از یک تیره و طایفه هستند و از لحاظ لهجه، زبان و مدنیت از اتحاد و هماهنگی خاص برخوردار می‌باشند.
وی گفت: معاون اول رئیس جمهور نیز قول داده تا بعد از تعطیلات عید با حضور در استان اردبیل مقدمات راه اندازی منطقه آزاد را از شهرستان بیله سوار فراهم کرده و کلنگ زنی این مصوبه مجلس را انجام دهد.

جاده‌های بیله سوار عذاب آور است
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وضعیت جاده گرمی – بیله سوار وضعیت مناسبی نداشته و عذاب آور است، اظهار کرد: مسئولان راه و شهرسازی باید به سرعت و با جذب اعتبارات کلان ملی و دولتی این مسیر را ترمیم کنند تا اهالی از شاهراه مطمئن بهره مند شوند.
عاملی وجود گمرک مرزی بیله سوار را بهترین فرصت در جذب ماشین آلات ترانزیتی و تریلی‌های تجاری اعلام و خاطرنشان کرد: ما به راحتی می‌توانیم همچون آستارا با بهبود مسیر ارتباطی به رونق تجارت و عبور و مرور خودروهای ترانزیتی کمک کنیم.
وی افزود: بارها این موضوع را اعلام کردم که ایران تنها تهران نیست بلکه باید منابع کشور به شکل مناسب در بین استان‌های مختلف توزیع شود.
عاملی بیان کرد: از طریق مجلس و دولت پیگیر تقسیم ملی منابع حاصل از ارزش افزوده ۹ درصد هستیم تا این منابع توزیع ملی شده و شهرداری‌های شهرهای کوچک از منابع اعتباری مناسبی بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: در گذشته بخش عظیمی از کارخانه‌ها و صنایع بزرگ دولتی در تعداد محدودی از استان‌ها راه اندازی شده و از محل ۹ درصد ارزش افزوده میلیاردها تومان منابع به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت می‌شود که این تقسیم منابع باید به صورت ملی انجام شود.
عاملی با تبریک نیمه شعبان بزرگترین ویژگی مذهب تشیع را عقلانیت و اعتقاد به مصلح برشمرد و گفت: خداوند متعال دنیا را با حکمرانی ظالمان رستوران برخی طمع کاران قرار نداده است بلکه عاقبت بخیری دنیا به دست حضرت ولی عصر و با ظهور و گسترش عدل و عدالت رخ خواهد داد. امیدوارم خبر رئیس جمهور گره منطقه آزاد را باز کند براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-19 12:45:44