ذخیره خون بند ناف ۶۹ درصد در اردبیل افزایش یافت به گزارش اخبار اردبیل  , پریسا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: از سال ۸۷ و با تأسیس مرکز تهیه و ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در اردبیل عملیات تخصصی در این زمینه شروع شده تا شرایط مناسبی را در ذخیره خون بند […]

ذخیره خون بند ناف ۶۹ درصد در اردبیل افزایش یافت

به گزارش اخبار اردبیل  , پریسا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: از سال ۸۷ و با تأسیس مرکز تهیه و ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در اردبیل عملیات تخصصی در این زمینه شروع شده تا شرایط مناسبی را در ذخیره خون بند ناف نوزادان شاهد باشیم.
وی اهمیت این امر را یادآور شد و تصریح کرد: خون بند ناف بهترین منبع و ذخیره در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج نظیر سرطان خون، فلج اطفال، اوتیسم و حتی دیابت نوع ۱ و ۲ و پارکینسون است که ذخیره انجام شده در درمان این بیماری‌ها بسیار مؤثر و راهگشا خواهد بود.
مسئول بانک خون بند ناف رویان در اردبیل گفت: در سال‌های اخیر بیش از ۹۶۰ نمونه ذخیره خون بند ناف نوزادان در استان اردبیل انجام شده و همچنان آماده ارائه خدمات به شهروندان در استان اردبیل هستیم.
رضایی هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان را ۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: خانواده‌ها به صورت اقساط سه تا پنج ماهه نیز می‌توانند این مبلغ را پرداخت کنند.
وی از ارائه تسهیلات بانکی برای متقاضیان با قسط ۱۰ ماهه بدون در نظر گرفتن بهره بانکی برای استفاده از این فرصت استثنایی خبر داد و خاطر نشان کرد: خانواده‌هایی که علاقمند به ذخیره خون بند ناف نوزادان خود هستند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی بانک خون بند ناف نوزادان از این تسهیلات استفاده کنند.
مسئول بانک خون بند ناف رویان در اردبیل بهترین زمان برای دریافت و نگهداری خون بند ناف نوزادان را ۳۶ ماهگی بارداری اعلام کرد و ادامه داد: البته به صورت اورژانسی و حین زایمان نیز می‌توان این ذخیره‌سازی را آغاز کرد تا به عنوان سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.