دشمن به دنبال کم رنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  دشمن به دنبال کم رنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است , به گزارش هاریکا خبر، حجت‌الاسلام کریم اسدی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ […]

دشمن به دنبال کم رنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر در
جامعه است

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  دشمن به دنبال کم رنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر در
جامعه است ,
به گزارش هاریکا خبر، حجت‌الاسلام کریم اسدی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال اظهار کرد: جامعه بی‌تفاوت به امر به معروف و نهی از منکر بستری برای ترویج منکر و انحرافات بزرگ می‌شود که در آن هیچکس نسبت به خلاف‌ها حساس نیست و علاوه بر آن به دنبال انجام خلاف هم هست.
وی تصریح کرد: کم رنگ شدن انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروزی و فراموشی تدریجی آن زیبنده انقلاب، نظام اسلامی و الهی جمهوری اسلامی ایران نیست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال گفت: امام حسین (ع) که در راه ترویج این فریضه واجب الهی به شهادت رسید، الگویی برای بشریت است که هر جا و در هر زمان که فسادی باشد، با روح جهادی با آن مبارزه شود.
حجت‌الاسلام اسدی حب معروف و بیزاری از منکر را خواسته انسان‌های آزاده عنوان کرد و افزود: از نشانه‌های مؤمن است که در دل خود افعال و انسان‌های خوب را دوست داشته و از بدی‌ها منزجر باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کم رنگ شدن امر به معرف و نهی از منکر در جامعه امروزی از جمله خواسته‌های مهم دشمنان ملت ایران در راستای دستیابی به اهداف نامشروع خود هستند.
حجت‌الاسلام اسدی اضافه کرد: زمانی که مشکل خودی‌ها با مشکل ایجاد شده از سوی دشمنان مردم همسو شود، آسیب‌های اجتماعی جامعه امروزی بیشتر شده و دود این بی‌تفاوتی به چشم نظام اسلامی خواهد رفت.
وی ملاک مؤمن و منافق بودن انسان را عمل به امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: عمل به این فریضه وحدت و انسجام جامعه مؤمنان را بیشتر نمایان می‌کند چرا که وحدت از مهمترین معروف‌ها و تفرقه از جمله مصادیق بارز منکر است.
حجت‌الاسلام اسدی لازمه احیای امر به معروف و نهی از منکر را فرهنگسازی درست آن در جامعه اعلام کرد و یادآور شد: اگر این واجب الهی در جامعه آن چنان که امام حسین (ع) آموخت، احیا نشود انجام آن به هر شکلی ناموفق خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ بد جامعه را به سمت نابودی می‌برد، ادامه داد: از آثار ترک این واجب الهی حاکمیت اشرار در رأس و یا بدنه جامعه خواهد بود و فریاد حق‌طلبی مردم نیز به جایی نمی‌رسد.
امام جمعه خلخال با بیان اینکه خداوند یاریگر قومی است که در مسیر الهی حرکت کند، گفت: بی‌تفاوتی از بدترین انحرافاتی است که دین را از بین می‌برد و انسان‌ها را از مسیر نجات برمی‌گرداند تا جایی که با دشمنان خدا پیوند دوستی ریخته می‌شود.