دشمنان از ندای مؤذنان در ترس و واهمه هستند به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت‌الاسلام میثم فیاضی ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین هنرواره اذان ایرانی، مکتب اردبیلی اظهار کرد: استان اردبیل سهم بسزایی در تولید و توسعه مکتب ارزشمند اذان و ارائه الگوهای جدید در این زمینه دارد که قطعاً […]

دشمنان از ندای مؤذنان در ترس و واهمه هستند

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت‌الاسلام میثم فیاضی ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین هنرواره اذان ایرانی، مکتب اردبیلی اظهار کرد: استان اردبیل سهم بسزایی در تولید و توسعه مکتب ارزشمند اذان و ارائه الگوهای جدید در این زمینه دارد که قطعاً با برگزاری چنین هنرواره‌هایی پرورش استعدادها در این حوزه رقم می‌خورد.
وی از اذان به عنوان شعائر مکتب اسلام یاد کرد و گفت: شعائر مکتب اسلام باید به شکل صحیح و درست احیا شود که حج، اذان و نماز از جمله این شعائر ارزشمند است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از اذان به عنوان پرچم دین، ندای آزادی و همچنین صدای اسلام، تولی و تبری یاد کرد و افزود: هیچ کلمه و صدایی در عالم اسلام همچون اذان نمی‌تواند قلب مؤمنان را به خشوع و خضوع بکشاند و در نقطه مقابل قلب دشمنان را به واهمه و هراس بیندازد.
فیاضی تصریح کرد: امام جماعت حق ندارد برای برپایی نماز جماعت پولی را دریافت کند اما در صورت ضرورت برای مؤذن می‌توان پولی را داد تا اذان گفته و تبلیغ دین کند.
وی حرمت و قداست اذان و مؤذنان را در مکتب اسلام یادآور شد و خاطر نشان کرد: خداوند متعالی ابراهیم را از آن رو خلیل‌الله خواند که اذان می‌گفت و قداست و جایگاه علی (ع) نیز به خاطر مؤذن دین و اسلام بودن است.
فیاضی با بیان اینکه بشریت با گفتن اذان در حقیقت معرفتی حقیقی به توحید، رسالت، امامت و هدایت پیدا می‌کند، اضافه کرد: هر جامعه‌ای که در آن صدای اذان بلند باشد، حیات طیبه پیدا کرده و در آن نفی استکبار و استبداد رخ می‌دهد.
وی مبارزه با ظلم و پلیدی‌ها را از دیگر ثمرات گفتن اذان برشمرد و بیان کرد: اذان مصداق حقیقی امر به معروف و نهی از منکر است و در این ندای توحیدی جامعه بشری می‌تواند حیات طیبه و جاودانه پیدا کند.
فیاضی با اشاره به برخی کشورهای اسلامی که مؤذنان و مفسران قرآن را به زندان انداخته و مدعی حاکمیت آزادی هستند، ادامه داد: کشوری که ۷۰ سال زیر یوغ استکبار و استبداد بود با ندای الله اکبر جان تازه‌ای گرفته اما حاکمان آنها اجازه نمی‌دهند ندای اسلام، قرآن و اذان از مؤذنه‌ها و مساجد پخش شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دانشمندان غربی معتقدند تا زمانی که اذان، نام پیامبر و طواف مکه وجود دارد، نمی‌توان اسلام و امت الهی را به انحراف کشاند و از همین رو ما نیازمند احیای این سه موضوع با تکیه بر روح حریت و هویت هستیم تا بتوانیم در مسیر رستگاری گام برداریم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل انقلاب اسلامی را انقلاب معنوی در احیای ارزش‌های الهی همچون اذان و پرورش مؤذنان اعلام کرد و گفت: قداست این حرکت در آینده زمینه‌ساز پرورش مؤذنانی فاخر و ارزشمند خواهد بود.