درآمد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اردبیل از فروش اموال به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، اکبر بهنام‌جو عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: بودجه امسال استان نسبت به سال گذشته ۴.۵ برابر رشد نشان می‌دهد و یک‌هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان منابع به استان در مسیر توسعه و عمران […]

درآمد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اردبیل از فروش اموال

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، اکبر بهنام‌جو عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: بودجه امسال استان نسبت به سال گذشته ۴.۵ برابر رشد نشان می‌دهد و یک‌هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان منابع به استان در مسیر توسعه و عمران و آبادانی اختصاص می‌یابد.
وی بودجه سال گذشته استان را ۲۳۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸۹۷ میلیارد تومان منابع به استان ابلاغ شده و قرار است در فصول مختلف توزیع منابع انجام شود.
استاندار اردبیل تصریح کرد: با برگزاری جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در کنار توزیع این اعتبارات مقرر شده تا از محل ۴۳۸ میلیارد تومان منابع تخصیص یافته به آب شرب و ۱۱۲ میلیارد تومان منابع حوزه راهسازی روستایی بر اساس شاخص‌های تعریف شده توزیع این منابع اتفاق بیفتد.
بهنام‌جو افزود: از محل فروش اموال امسال یک‌هزار میلیارد تومان منابع در استان اردبیل برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف اختصاص می‌یابد که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها به انجام رسیده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و طرح‌های جهش تولید انتظار می‌رود پایاب سد خداآفرین و پروژه عظیم راه آهن اردبیل – میانه نیز به اتمام رسیده و با تکمیل مطالعات راه آهن اردبیل به پارس‌آباد، از سال آینده مراحل اجرایی آن آغاز شود.
بهنام‌جو به اتصال راه آهن بستان‌آباد – سراب – نیر به اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش نمایندگان مجلس ردیف اعتباری خاص نیز در این زمینه پیش‌بینی شده است.
وی تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی را برای جذب منابع ملی ضروری خواهند و اضافه کرد: تلاش مدیران حوزه آب، راه و عمران روستایی در جذب منابع ملی مناسب است ولی همچنان با توجه به محدودیت اعتبارات استانی انتظار می‌رود بیشترین جذب منابع به صورت ملی به انجام برسد.
بهنام‌جو جهت‌گیری‌های استان را در حوزه تولیدی و اشتغالزا یادآور شد و بیان کرد: در کنار زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی بهتر است واگذاری زمین با کمترین نرخ به سرمایه‌گذاران انجام شود تا ایجاد رغبت و انگیزه بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم.
وی در ادامه اظهار کرد: قرار شده برای زیرساخت‌های گردشگری و همچنین حوزه ورزش و فعالیت‌های فرهنگی نیز منابع خوبی اختصاص پیدا کند که در تلاش هستیم با فروش اموال و سایر منابع ملی قدم‌های مؤثری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت نظام فرهنگی جامعه شاهد باشیم.
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: دو هزار میلیارد تومان از منابع ملی و بانک‌ها جذب استان شده و این روند با سرعت بیشتری در حال انجام است.
بهنام‌جو از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خواست تا در روزهای آینده با احصا ظرفیت‌ها و تبصره‌های قانونی بودجه ۱۴۰۰ به مدیران دستگاه‌های اجرایی در جذب این منابع به صورت ملی کمک کنند.
وی گفت: ما امسال مصمم هستیم تا در کنار تکمیل پایاب سد خداآفرین و تکمیل راه آهن اردبیل – میانه برای سایر فعالیت‌های کارآفرینی، فرهنگی و ورزشی نیز منابع مورد نیاز را از محل فروش اموال و اعتبارات استانی در نظر بگیریم.
استاندار اردبیل با قدردانی از سفر مکرر نوبخت به استان و تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران افزود: در سفر اخیر نوبخت ۱۰۰ میلیارد تومان منابع نیز برای راه آهن اردبیل در نظر گرفته شده که پرداخت آن به سرعت انجام می‌شود.