داوطلبان با پاسخگویی شفاف خود زمینه‌ساز مشارکت حداکثری می‌شوند به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، اکبر بهنام‌جو شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن ولایت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه سالگرد ارتحال امام راحل و گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد قرار داریم که یاد […]

داوطلبان با پاسخگویی شفاف خود زمینه‌ساز مشارکت حداکثری می‌شوند

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، اکبر بهنام‌جو شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن ولایت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه سالگرد ارتحال امام راحل و گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد قرار داریم که یاد و خاطره بنیان‌گذار کبیر انقلاب و مجاهدت آن رشید مرد تاریخ این مرز و بوم را گرامی می‌داریم.
وی به تأخیر به وجود آمده در برگزاری جلسات شورای اداری به دلیل وضعیت کرونایی اشاره کرد و گفت: با گذر از پیک‌های مختلف امروز در آستانه واکسیناسیون عمومی شهروندان قرار داریم که امیدواریم با همراهی عموم مردم واکسیناسیون علیه بیماری کرونا به صورت گسترده در استان اردبیل انجام شود.
استاندار اردبیل به تدوین سند جامع سلامت اشاره کرد و افزود: این کار بنیادین نباید مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد چرا که ما در همه حوزه‌ها از تغذیه سالم گرفته تا ورزش و سایر مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده سلامت مردم به فکر ارتقا سلامت جسمی و روحی مردم باشیم.
بهنام‌جو ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین ارتقا آموزش‌ها و مهارت‌های اجتماعی و خانوادگی را یادآور شد و تصریح کرد: در چهار محور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا با پیام تأمین امنیت، سلامت، مشارکت و نظارت برگزار خواهد شد که ما انتظار داریم در بهترین شرایط انتخاباتی قانون‌مدار همراه با مشارکت بالای مردم را در ۲۸ خرداد شاهد باشیم.
وی ضرورت پاسخگویی به مردم و همچنین نگاه ارزش‌مدار به ارباب رجوع را در ارائه خدمات دستگاه‌های مختلف اجرایی و عمرانی یادآور شد و خاطر نشان کرد: نباید به بهانه ماه‌های پایانی دولت از کار و تلاش دوری گزیده و عافیت‌طلبی را در پیش بگیریم.
بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مسئولیتی که امروز بر عهده ما گذاشته شده امانتی است که ضرورت دارد قدر آن را تا لحظه آخر بدانیم و در جهت ارائه خدمات شایسته به مردم تلاش و کوششی جدی داشته باشیم.
وی ضرورت ایجاد منطقه آزاد و تقویت منطقه ویژه اقتصادی را با مشارکت سرمایه‌گذاران یادآور شد و ادامه داد: طرح‌های عمرانی و زیربنایی در استان اردبیل نظیر راه آهن و احداث بارانداز با ظرفیت خوب صادرات و واردات در اولویت قرار گرفته و انتظار می‌رود از سال آینده عملیات احداث راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد نیز شروع شود.
رئیس شورای اداری استان به طرح‌های متعدد گردشگری در مناطق مختلف استان اعم از پل‌های معلق و پیست‌های اسکی در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این پروژه‌های زیربنایی شعار زمستان بیدار به معنای واقعی تحقق پیدا می‌کند.
بهنام‌جو تکمیل پروژه عظیم پایاب خداآفرین و همچنین توسعه گلخانه‌ها را تا ۳۵۰ هکتار در سال جاری به عنوان اولویت توسعه بخش کشاورزی یاد کرد و افزود: تحرک خاصی در استان اردبیل در بخش‌های عمرانی و خدماتی شکل گرفته و امیدواریم آحاد مردم در جریان این خدمات قرار گیرند تا بیشتر به نظام و مسئولان آن اعتماد و اطمینان داشته باشند.
وی پرهیز از اختلاف‌افکنی و توجه به همگرایی عمومی را در کنار تشویق مردم به حضور در عرصه انتخابات یادآور شد و تصریح کرد: همه باید با احساس تکلیف در روز سرنوشت‌ساز ۲۸ خرداد در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.
بهنام‌جو در ادامه به قطعی برق در روزهای گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در کنار صرفه‌جویی همشهریان در مصرف برق، ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز موظفند تا ۵۰ درصد مصرف خود را در ساعات پیک کاهش داده و به پایداری برق و جلوگیری از خاموشی‌ها کمک کنند.
استاندار اردبیل همچنین پرهیز مدیران دستگاه‌های اجرایی را در ورود به عرصه تبلیغات انتخاباتی و استفاده از امکانات بیت‌المال یادآور شد و بیان کرد: بهتر است در فضای رقابتی انتخابات ۲۸ خرداد به دور از دخالت دولتی‌ها برگزار شده و هر چه از صندوق آرا بیرون بیاید، مورد احترام و تکریم همگان باشد.