خیز خفیف کووید ۱۹ به سوی بحران/کرونا در اردبیل دوباره اوج گرفت به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، با توجه به کاهش نسبی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در روز گذشته، وضعیت این بیماری در استان اردبیل به سمت امیدواری پیش می‌رفت تا اینکه طبق آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم […]

خیز خفیف کووید ۱۹ به سوی بحران/کرونا در اردبیل دوباره اوج گرفت

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، با توجه به کاهش نسبی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در روز گذشته، وضعیت این بیماری در استان اردبیل به سمت امیدواری پیش می‌رفت تا اینکه طبق آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در شبانه‌روز گذشته با افزایش چند درصدی شاهد بستری ۹۰ بیمار جدید و ۲ رقمی شدن آمار جان باختگان بودیم.
این در حالی است که هیچ تغییری در وضعیت رنگ‌بندی بیماری کرونا در شهرهای اردبیل نیز حاصل نشده است.
شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: هشدارهای جدی ما علی‌رغم وضعیت شکننده بیماری کرونا در استان ادامه دارد، چرا که در استان هر آن احتمال خیز موج جدیدتری از کرونا وجود دارد و خطر هنوز به طور کامل رفع نشده است.
وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته تعداد ۹۰ بیمار جدید به کل آمار بستری‌های کرونا در اردبیل اضافه شده است، گفت: از این تعداد ۵۶ نفر از اردبیل، ۱۶ نفر از پارس‌آباد، ۸ نفر از مشگین‌شهر، ۷ نفر از خلخال، ۲ نفر از گرمی و ۱ نفر از بیله‌سوار هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: هم‌اکنون تعداد کل بستری‌های کرونا در استان اردبیل به ۵۴۰ نفر رسیده است که در این مدت ۸۵ نفر از مبتلایان نیز با کسب بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شدند.
حبیب‌زاده ضمن تسلیت و همدردی با خانواده‌های داغدار کرونا تصریح کرد: متأسفانه بعد از تک رقمی شدن آمار فوت شدگان بر اثر ابتلاء به کرونا در اردبیل، در روز گذشته مجدد شاهد رشد این آمار بودیم، به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر از مبتلایان به کرونا در اردبیل جان باختند.
به گفته این مسئول هم‌اکنون شهرهای پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت بحرانی (قرمز)، شهرهای اردبیل، گرمی و بیله‌سوار در وضعیت پرخطر (نارنجی) و شهرهای نمین، نیر، سرعین، اصلاندوز و کوثر در وضعیت خطر متوسط (زرد) قرار دارند.
آمار فوتی‌های کرونا به مرز ۱ هزار و ۷۰۰ نفر نزدیک‌تر شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به مجموع آمار فوت‌شدگان بر اثر کرونا در اردبیل اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری در استان شاهد فوت روزانه به طور میانگین ۵ تا ۱۲ نفر در استان هستیم که در مجموع تعداد جان باختگان در اردبیل به ۱ هزار و ۶۵۹ نفر رسیده است.
حبیب‌زاده کرونا در اردبیل را خطرآفرین عنوان و تصریح کرد: خطر بحران و اوج‌گیری کرونا در استان هنوز به طور کامل رفع نشده است و لازمه غلبه بر این وضعیت و مهار این بیماری تعامل مردم با دستگاه‌های خدماتی و درمانی است.
وی گفت: در حال‌حاضر یک ثباتی را در آمار بستری‌ها و ترخیصی‌ها شاهد هستیم اما آمار جان باختگان متأسفانه همچنان بالا و ناپایدار است.
این مسئول ادامه داد: عمل به توصیه‌های بهداشتی و مراقبت‌های فردی در کاهش آمار ابتلاء، فوت شدگان و همه‌گیری کرونا بسیار حائز اهمیت بوده و از مردم استان عاجزانه تقاضامندیم تا با پایبندی بر این اصول بهداشتی و رعایت موارد مراقبتی حوزه درمان استان را در راستای ایجاد ثبات وضعیت بیماری همراهی کنند.