خیرین ۲۵ میلیارد تومان به بهزیستی اردبیل کمک کردند به گزارش اخبار اردبیل  , علی نیک سرشت در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: در کمک به نیازمندان و مددجویان بهزیستی، کمیته امداد در کنار خیرین و نیکوکاران فعالیت‌های متعددی را در بخش مشارکت‌های مردمی انجام داده که در این راستا هدف گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها […]

خیرین ۲۵ میلیارد تومان به بهزیستی اردبیل کمک کردند

به گزارش اخبار اردبیل  , علی نیک سرشت در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: در کمک به نیازمندان و مددجویان بهزیستی، کمیته امداد در کنار خیرین و نیکوکاران فعالیت‌های متعددی را در بخش مشارکت‌های مردمی انجام داده که در این راستا هدف گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها جلب بیشترین کمک‌های مردمی برای حمایت از و نیازمندان، ایجاد اشتغال و تسهیل گری برای جامعه هدف و همچنین تقویت مراکز غیردولتی و تأمین مسکن برای خانواده‌های نیازمند بوده است.
وی به وسعت جامعه هدف بهزیستی اعم از زنان بی سرپرست و بد سرپرست، کودکان بی سرپرست، زنان در معرض آسیب و معلولان اشاره کرد و گفت: بهزیستی بیش از ۱۹۰ مورد خدمات را به جامعه هدف ارائه می‌کند که جمعیت تحت پوشش این نهاد بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر خانواده است ولی در مجموع ۵۰ هزار جامعه هدف از خدمات متنوع بهزیستی غیر از مستمری‌های پرداختی به گروه‌های تعریف شده، بهره مند می‌باشند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اردبیل نمونه خدمات ارائه شده را غربالگری شنوایی، بینایی، ارائه مشاوره‌های حضوری، تلفنی و همچنین مددکاری برای گروه‌های آسیب پذیر اعلام کرد و افزود: با توجه به وضعیت جسمی و شرایط اقتصادی خانواده‌ها، کمک‌ها و پشتیبانی‌ها هدف گذاری شده که در بخش معلولان اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه و تسهیل گری را در مناطق روستایی و شهری شاهد هستیم.
نیک سرشت ضرورت غربالگری و پرهیز از تولد نوزادان معلول جسمی و حرکتی را یادآور شد و تصریح کرد: با غربالگری‌های ژنتیکی و همچنین اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از نابینایی و ناشنوایی سعی بر این است تا خدمات مؤثر انجام شده که در این راستا از ظرفیت مراکز متعدد در سطح استان به ویژه مرکز مثبت زندگی در شناسایی گروه‌های هدف و نیازمند استفاده می‌کنیم.
وی با بیان اینکه دولت ۷۰ درصد پرداخت مستمری جامعه هدف بهزیستی را افزایش داده است، خاطر نشان کرد: دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش بهزیستی و همچنین معلولان و خانواده‌های نیازمند از خدمات متنوع در کنار مستمری ماهیانه بهره مند هستند به طوری که در بخش‌های مختلف ارائه این خدمات با جلب کمک‌های مردمی انجام می‌شود.
تولید ۱۱۰ واحد مسکن برای جامعه هدف بهزیستی
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اردبیل با قدردانی از همکاری خوب خیرین در تولید مسکن برای جامعه هدف بهزیستی اضافه کرد: ۶۰ واحد مسکن معلولان و خانواده‌های نیازمند تحویل داده شده و ۵۰ واحد نیز در حال احداث است تا سرپناهی برای خانواده‌های نیازمند و جامعه هدف بهزیستی فراهم آید.
نیک سرشت از پرداخت کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه و سایر نیازمندی‌ها با همراهی خیرین خبر داد و بیان کرد: میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی اهالی استان در سال ۹۸، ۱۲ میلیارد تومان بوده که با وجود شیوع بیماری کرونا در سال گذشته این رقم به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافت که یک رشد دو برابری را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: در کنار این کمک‌ها به صورت گسترده توزیع بسته‌های معیشتی، غذایی و بهداشتی برای جامعه هدف بهزیستی و نیازمندان انجام شده و کمک‌های مردمی جمع آوری شده در حمایت از ایتام نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.
نیک سرشت اظهار کرد: اهالی استان در ماه مبارک رمضان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۴۱۷۵۰۳۴۵۴۱۸۷۱۹۱۹ پرداخت کرده و در امر خداپسندانه حمایت از نیازمندان در ماه ضیافت الهی بهره مند شوند.