حذف مراکز تربیتی افول فرهنگی جامعه را در پی دارد به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، رضا قاسمیان ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: برای اینکه هیچ دانش‌آموزی از چرخه تعلیم و تربیت خارج نشود باید نگاه نرم‌افزاری به دانش‌آموزان داشته باشیم. وی تصریح کرد: […]

حذف مراکز تربیتی افول فرهنگی جامعه را در پی دارد

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، رضا قاسمیان ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: برای اینکه هیچ دانش‌آموزی از چرخه تعلیم و تربیت خارج نشود باید نگاه نرم‌افزاری به دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: موفقیت آموزش و پرورش در ابعاد مختلف وابسته به این است که دیگر نهادهای تربیتی و آموزشی این نهاد گسترده را حمایت کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: اگر مراکز تربیتی و آموزشی از جامعه حذف شود، بدون شک آن جامعه رو به افول خواهد رفت.

قاسمیان با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت، تمدن‌سازی و حفظ تمدن از جمله عناوینی است که تفاوت‌های جوامع انسانی و غیرانسانی را مشخص می‌کنند، افزود: علی‌رغم تحولات و پیشرفت‌های به وجود آمده در زمینه‌های گوناگون تعلیم و تربیت اعم از گسترش رشته‌های تربیتی، تحول در محتوای تعلیم و تربیت، تدوین روش‌های جدید تدریس و توجه به مسائل روان‏شناختی، جامعه‬ ‏شناختی و فلسفی مربوط به تعلیم و تربیت و همچنین تحولات شگرف در زمینه‌هایی چون کسب مهارت‌های عمومی، تکنیک‌های رشد و تقویت حافظه، تئوری‌های مربوط به آموزش و تربیت معلم متأسفانه در زمینه رویکردها و روش‌های تربیت و آموزش اخلاقی و ارزشی، تلاش‌های مفید و کافی صورت نگرفته است.

وی با قدردانی از فعالیت‌ها و اقدامات آموزش و پرورش استان در دوران کرونا خاطر نشان کرد: نباید به وضع موجود قانع باشیم بلکه برای رسیدن به اهداف مطلوب همیشه در تلاش باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش به همراه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان به صورت مستمر برگزار و مصوبات به صورت کامل اجرا می‌شود.

احمد ناصری از برنامه‌ریزی حوزه‌های آموزش و پرورش استان برای اجرای عدالت آموزشی در مناطق محروم، روستایی و استثنایی خبر داد.

وی بیان کرد کرد: مهرماه امسال ۲۵۳ هزار دانش‌آموز استان اردبیل فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کردند.