حاکمیت جو پایدار و هوای مطبوع بهاری در اردبیل تا هفته آینده به گزارش اخبار اردبیل  , سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار هاریکا، به بررسی وضعیت آخرین نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: با توجه به استقرار جو پر ارتفاع جنب حاره ای بر روی خاورمیانه، وضعیت هوا در […]

حاکمیت جو پایدار و هوای مطبوع بهاری در اردبیل تا هفته آینده

به گزارش اخبار اردبیل  , سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار هاریکا، به بررسی وضعیت آخرین نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: با توجه به استقرار جو پر ارتفاع جنب حاره ای بر روی خاورمیانه، وضعیت هوا در شمال غرب کشور تا اواسط هفته آتی نسبتاً پایدار پیش بینی می‌شود.
وی افزود: در این مدت با نفوذ زبانه‌های پرفشار به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان که با جریانات شمالی و نیز مرطوب خزری همراه است، از نظر دمایی تا اواسط هفته آینده هوای مطبوع بهاری در اکثر مناطق بویژه نواحی مرکزی استان حاکم خواهد بود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به تشریح وضعیت هوا در روز جمعه نیز پرداخت و گفت: طی امروز آسمان استان در اوایل وقت نیمه ابری تا ابری و در برخی از نواحی همراه با مه صبحگاهی خواهد بود که به تدریج از میزان پوشش ابر کاسته می‌شود.
محمدی تصریح کرد: پدیده غالب طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته جاری جوی پایدار و در برخی ساعات در نواحی شمالی و مرکزی استان وزش باد خزری خواهد بود.
وی از بارش پراکنده باران در برخی مناطق کوهپایه ای نیز خبر داد و بیان کرد: با توجه به شار رطوبتی مناسب در سطح استان، در برخی نواحی کوهپایه ای رشد ابرهای همرفتی و بارش پراکنده باران بویژه در ساعات ظهر گاهی و عصرگاهی دور از انتظار نخواهد بود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به کمینه و بیشینه دمای هوا رخداده در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: بیش‌ترین دما در شهرستان بیله سوار با ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و کم‌ترین دما در شهرستان‌های نیر و خلخال با ۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.