جولان کرونا با بستری ۵۷۱ نفر ادامه دارد/کمبود تخت بیخ گوش اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، ظرفیت مراکز درمانی این استان برای پذیرش بیماران را محدود اعلام و اظهار کرد: اگر در روزهای آتی ورودی تعداد بیماران به مراکز درمانی کاهش […]

جولان کرونا با بستری ۵۷۱ نفر ادامه دارد/کمبود تخت بیخ گوش اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، ظرفیت مراکز درمانی این استان برای پذیرش بیماران را محدود اعلام و اظهار کرد: اگر در روزهای آتی ورودی تعداد بیماران به مراکز درمانی کاهش نیابد ممکن است بیماران زیادی بدون تخت و بستری بمانند.

وی آمار مبتلایان را در پیک قبلی شیوع کرونا در استان اردبیل ۶۵۰ بیمار اعلام کرد و افزود: در صورت ادامه روند فعلی شیوع کرونا در استان، مجبور به برپایی بیمارستان صحرایی و بستری در سالن‌ها و اماکن خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کنترل کرونا توسط مردم گفت: استفاده از ماسک ستون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله و پیشگیری کرونا است و باید فاصله اجتماعی، تهویه هوا و شستن دست نیز رعایت شود.

وی، برگزاری هرگونه تجمع را موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا عنوان و اضافه کرد: مهمترین خطر در روزهای آینده، برگزاری هر نوع مراسم در فضای سربسته و مسقف و سفر تابستانی شهروندان است و باید این مساله به شکل درست مدیریت شود.

حبیب زاده افزود: علائم این نوع ویروس شبیه سرماخوردگی است که با آبریزش بینی شروع شده و بعد از گذشت چند روز علائم حاد یعنی درگیری ریوی بروز می‌کند‎.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین تصریح کرد: بیش از ۲۰۹ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل تاکنون واکسینه شده‌اند که بیش از ۴۲ هزار نفر از این جمعیت هر دو دوز را دریافت کرده‌اند و برای بیش از ۱۶۷ هزار نفر دوز نوبت اول تزریق شده است.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست داده‌اند و ۸۷ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با ادامه این روند شاهد افزایش تعداد فوتی‌ها در هفته جاری خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷۱ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، افزود: در شبانه روز گذشته ۹۶ نفر بیمار جدید بستری شده و روند درمان ۸۰ بیمار بهبود یافته کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.