جهش ۷۲ درصدی بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۱ به گزارش کانال خبری هاریکا میرمحمد سیدهاشمی در گفت‌وگو با هاریکا خبر، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آینده یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که ما در ۲۷ جلسه کارشناسی با حضور مدیران مناطق، سازمان‌ها و معاونین شهرداری جز به جز لایحه را با دقت […]

جهش ۷۲ درصدی بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۱

به گزارش کانال خبری هاریکا میرمحمد سیدهاشمی در گفت‌وگو با هاریکا خبر، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آینده یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که ما در ۲۷ جلسه کارشناسی با حضور مدیران مناطق، سازمان‌ها و معاونین شهرداری جز به جز لایحه را با دقت و ظرافت کامل مورد بررسی قرار دادیم.

وی تحقق مطالبات مردمی را فصل‌الخطاب شورا در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: هدف ما تأمین رفاه مردم و توجه به آسایش و آرامش آنهاست که در کمیسیون‌ها بند به بند لایحه مورد بررسی قرار گرفت تا در نهایت پیشنهاد شهرداری در بودجه یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی به تصویب رسید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: بودجه شهرداری در سال‌جاری ۸۵۵ میلیارد تومان بوده که این رقم با رشد ۶۴ درصدی به یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که مهمترین شاخصه این لایحه افزایش بودجه عمرانی تا ۷۲ درصد است.

سیدهاشمی افزود: ۳۹ درصد بودجه سال آینده، جاری و ۶۱ درصد عمرانی است و شورا و شهرداری روی پروژه‌های عمرانی و خدمات‌رسانی مصر و مصمم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید این منابع درست هزینه شده تا ما در پایان سال تحقق تمام برنامه‌های تدارک دیده شده را شاهد باشیم.

سیدهاشمی افزایش ۵۰ درصدی بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی را یادآور شد و اضافه کرد: در بررسی بودجه سازمان فرهنگی، ورزشی اعضای شورای شهر با حساسیت و جدیت کار را به پیش بردند تا ارتقا فرهنگ عمومی و توجه به موضوعات مرتبط در این بخش را بیش از گذشته شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای برنامه‌های ورزشی ۱۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که بیش از ۴ تا ۵ میلیارد تومان این منابع مختص فوتبال بزرگسالان و حمایت از مدرسه فوتبال است که در عمر شورا و شهرداری تخصیص این منابع بی‌سابقه است.

سیدهاشمی با تاکید بر ضرورت الکترونیکی کردن ارائه خدمات شهرداری با هدف جلوگیری از فساد و شفاف‌سازی امور ادامه داد: برای توسعه شهرداری الکترونیکی ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: در بحث هوشمندسازی کنترل ترافیک و حوزه حمل و نقل ۸۰ درصد افزایش اعتبارات لحاظ شده و ما به سرعت مرکز کنترل ترافیک را با ۲۵ میلیارد تومان راه‌اندازی می‌کنیم که پیش پرداخت این پروژه انجام شده است.

وی نگاه برنامه‌محور شورا را بر همه حوزه‌ها یادآور شد و تصریح کرد: برای مدیریت پسماند با رشد ۲۰۰ درصدی منابع خوبی پیش‌بینی شده تا با هزینه ۲۴ میلیارد تومانی بتوان اهداف و برنامه‌ها را در این حوزه تحقق بخشید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل افزایش ۲۰۰ درصدی در خرید ماشین‌آلات شهرداری، رشد ۱۱۳ درصدی در اجرای طرح‌های هدایت آب‌های سطحی، رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات در توسعه زیرساخت‌های عبور و مرور شهری، جهش ۳۰۰ درصدی در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، رشد ۲۰۳ درصدی در تجهیز، نگهداری و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری را از مصوبات مهم شورای شهر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد.

سیدهاشمی به ممنوعیت استقراض شهرداری همچنین تأمین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای هر یک از مناطق شهری اردبیل اشاره کرد و گفت: سعی ما بر این خواهد بود تا با نظارت مستمر و دقیق تحقق بودجه ۱۴۰۱ را به عینه شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه ریز لایحه بودجه ۱۴۰۱ در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد، افزود: در حمایت از رسانه‌ها و امر تبلیغات ۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا با برنامه‌ریزی روابط عمومی شورا و شهرداری این کار به انجام برسد.

سیدهاشمی توجه به بازگشایی خیابان‌ها و معابر، تکمیل پل‌های سطح شهر نظیر پل قدس، بسیج، حافظ و عملیاتی کردن طرح‌های جامع حمل و نقل را از دیگر رویکردهای بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شورا و شهرداری برنامه‌محور در حوزه‌های مختلف عمل خواهد کرد تا به دور از موازی‌کاری در قالب سند جامع حمل و نقل و شهرسازی بتوانیم کارها و برنامه‌های تعریف شده را به پیش ببریم.

سیدهاشمی اضافه کرد: ما سعی کردیم برای هر منطقه راهبرد اجرایی و نظارتی دقیق طراحی کنیم که در یک منطقه نهضت آسفالت‌ریزی و در منطقه‌ای دیگر توسعه سرویس‌های بهداشتی و یا توسعه فضای سبز مد نظر است.

وی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی و بهسازی رودخانه بالیقلو و ۶ میلیارد تومان برای اصلاح مبلمان شهری و احداث پارک‌ها خبر داد و بیان کرد: انتقال بازار آهن‌فروشان و سایر مشاغل مزاحم در اولویت شهرداری در سال آینده خواهد بود.

سیدهاشمی ادامه داد: از محل فروش املاک شهرداری ریالی صرف بودجه جاری نخواهد شد و تلاش بر تقویت سرمایه‌گذاری و تبدیل به احسن این فرآیند است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ با خرد جمعی و با دقت تمام مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و این کار تیمی نتایج مناسبی را در توسعه و عمران پایدار شهری به همراه خواهد داشت.