جرایم خشن در اردبیل به صفر رسیده است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، عادل منیر عصر یکشنبه در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف اردبیل اظهار کرد: در سایه تعامل و همراهی خوب با اتحادیه‌ها و اصناف در شهرستان اردبیل و مشارکت بالای مردم، امنیت پایداری را در […]

جرایم خشن در اردبیل به صفر رسیده است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، عادل منیر عصر یکشنبه در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف اردبیل اظهار کرد: در سایه تعامل و همراهی خوب با اتحادیه‌ها و اصناف در شهرستان اردبیل و مشارکت بالای مردم، امنیت پایداری را در شهر اردبیل شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: در برقراری امنیت پایدار در یک سال گذشته که ایام پر کار و پر تلاطمی را سپری کردیم مجموعه نیروی انتظامی تلاش و پیگیری‌های جدی انجام داد به طوری که هیچ موردی از جرایم خشن در این شهرستان در یک سال گذشته رخ نداده و همچنان وضعیت سفیدی را در استان اردبیل از لحاظ وقوع جرایم خشن شاهد بودیم.
فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل نقش برجسته نیروی انتظامی را در تولید امنیت و تقویت این جبهه یادآور شد و گفت: در کنار سایر مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بازدیدها و همچنین رسیدگی به جرایم در حوزه تخلفات صنفی را شاهد بودیم به طوری که با شیوع کرونا وضعیت متفاوتی را در سطح شهرستان در برقراری امنیت و تلاش و مجاهدت مجموعه انتظامی به نظاره نشسته‌ایم.
منیر افزود: استان اردبیل جز سه استان برتر کشور در تأمین و تولید امنیت و پایداری آن است به طوری که در وقوع جرایم نیز در بین ۳۱ استان کشور، آخرین استان محسوب می‌شویم.
وی برخورد با هنجارشکنان و اراذل و اوباش را به عنوان یک اولویت جدی یادآور شد و خاطر نشان کرد: آنهایی که مخل امنیت و آرامش مردم هستند، مورد هدف نیروی انتظام در برخورد و کنترل جدی قرار دارند و با جدیت تمام سعی و تلاشمان بر این است تا به عنوان یک سرباز در خدمت ولایت بتوانیم اهداف و برنامه‌های مجموعه انتظامی را در برقراری امنیت و آرامش بیشتر تأمین کنیم.
منیر به فعالیت اصناف و مجموعه‌های تجاری و پاساژها اشاره کرد و ادامه داد: در مرحله اول انتظار داریم همه این مکان‌ها مجهز به دوربین مدار بسته باشند تا پیشگیری از وقوع جرم اتفاق بیفتد که در این زمینه با همکاری اتحادیه‌ها و اصناف آگاه‌سازی برای فعالان این بخش انجام شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با فعال کردن نگهبان محله و افزایش مراقبت در مجموعه‌های تجاری و همچنین صنفی مختلف، بخش عظیمی از بحران‌ها به ویژه ناهنجاری سرقت به حداقل رسیده به طوری که ما در سال‌های اخیر کمترین آمار سرقت از طلا فروشی‌ها و سایر مجموعه‌های صنفی و تجاری را شاهد بودیم.
منیر به تنوع رسته‌ها در بازار تاریخی اردبیل به ویژه بازار زرگران اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود در این رسته‌ها مراقبت‌ها و اقدامات پیشگیرانه به نحوی باشد تا میزان سرقت کاهش یافته و شرایط مطلوبی در برقراری امنیت پایدار اتفاق بیفتد.
وی همچنین ساماندهی برخی از صنوف و مشاغل فعال در حاشیه شهر به ویژه سمساری‌ها را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از اموال مسروقه در این مجموعه‌ها خرید و فروش می‌شود، سعی و تلاشمان بر این است تا در سایه مراقبت‌های بیشتر اجازه ندهیم تا عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب از شرایط به وجود آمده به نفع خود استفاده کنند.
منیر تصریح کرد: پلیس همچنان در شرایط سخت کرونایی نیز در صیانت از جان و مال مردم تلاشی پیگیرانه انجام می‌دهد و به رغم مظلومیت مجموعه پلیس در ارائه خدمات، همچنان در صحنه حاضر و مهیا هستیم.
فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل به همراه معاونین و مجموعه انتظامی این شهرستان با حضور در دو مجموعه تولیدی و کارگاهی اردبیل به صورت نمادین با اهدای گل و لوح تقدیر از زحمات و تلاش‌های جامعه کارگری در گرامیداشت هفته کارگر تجلیل و تقدیر کرد.