جراحی مدیریتی شرط موفقیت دولت/ریشه فساد با نظام صیانت قطع شود به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر پنجشنبه در نشست مجمع مطالبه‌گران استان اردبیل اظهار کرد: اگر دولت سیزدهم خواهان کسب توفیق در مسیر خدمت به مردم و انجام وظیفه خود است باید معالجه و جراحی مدیریتی […]

جراحی مدیریتی شرط موفقیت دولت/ریشه فساد با نظام صیانت قطع شود

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر پنجشنبه در نشست مجمع مطالبه‌گران استان اردبیل اظهار کرد: اگر دولت سیزدهم خواهان کسب توفیق در مسیر خدمت به مردم و انجام وظیفه خود است باید معالجه و جراحی مدیریتی را در اولویت کار و برنامه‌های خود قرار دهد طوری که هیچیک از افراد ناکاربلدِ نالایق در مسیر خدمت به ملت شریف کشور قرار نگیرد.

وی با اشاره به برخی سوءمدیریت‌ها در کشور اذعان کرد: کشور ما علی‌رغم تمام منابع غنی که در اختیار دارد در زمینه مدیریت و بهره‌برداری از این منابع با هدف غنی‌سازی اقتصاد و درآمد ملی در بین کشورهای پیشرفته دیده نمی‌شود و این موضوع جای بحث، بررسی و کارشناسی دقیق دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ادامه داد: چرا باید در کشوری مثل ایران در تابستان برق کارخانجات و در زمستان گاز نیروگاه‌ها را قطع کنیم چون که ما از یک خلأ دیرینه که همان مدیریت مناسب باشد به شدت رنج می‌بریم؟

آیت‌الله عاملی اذعان کرد: هم‌اکنون بالاترین یارانه انرژی دنیا را ایران پرداخت می‌کند اما در عین حال ما حرفی برای گفتن در زمینه انرژی نداریم و بی‌شک یکی از راه‌های رهایی از این سوءمدیریت‌ها و ناکارآمدی‌ها مطالبه صحیح و بی‌رحمانه توأم با اخلاق لازمه است.

وی ضمن ابراز تأسف از دورریزی آب تصفیه شده در اقصی نقاط کشور تصریح کرد: در حالی که منابع آبی ما در صورت مصرف صحیح و مدیریت این مصرف می‌تواند نیاز نسل‌های بعدی را تأمین کند اما مردم ما در اثر عدم مدیریت مناسب همین آب تصفیه شده را برای امور غیر ضروری استفاده می‌کنند و در واقع این یک گناه بزرگ در حق نسل‌های بعدی محسوب می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به برخی اختلاس‌های کلان و فسادهای اداری در کشور اشاره و اضافه کرد: من شخصاً به رئیس جمهور دولت سیزدهم گفت که اگر می‌خواهید ریشه فساد را یا هر گونه اختلاس و دزدی در کشور را خشک کنید باید بر روی ایجاد و طراحی نظام صیانت در کشور متمرکز شوید، در این زمینه ما باید از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان الگوگیری کنیم.

به گفته آیت‌الله عاملی در حالی که هر ساله میلیاردها دلار بر صندوق ذخیره ارزی کشورهای پیشرفته اضافه می‌شود کشور ایران هر روز از این نقطه پیشرفت فاصله می‌گیرد چون در حالی که سرعت تحولات در جهان بسیار بالاست ما در کشور خودمان درگیر یک سری بزه‌ها و و فسادی هستیم که با راهکار صحیح می‌توان همه آن‌ها را حل کرد و در عین حال نیازی به دادگاه و دستگاه قضائی نداشت.

مشکلات اقتصادی کشور ریشه در فقر فرهنگ دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات فرهنگی کشور نیز اشاره و اظهار کرد: علت بیشتر مشکلات اقتصادی کشور ناشی از فقر فرهنگی است همانطور که فرهنگ به مثابه ریل یک مسیر باشد اقتصاد هم قطار آن مسیر است که اگر پای فرهنگ لنگ بزند بی‌شک اقتصاد را زمین‌گیر خواهد کرد.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: اگر عرق ملی، فرهنگ دینی و احساس مسئولیت شرعی در برای ملت و کشور احیا نشود هیچیک از کارهای ما در این کشور بر مبنای اصول نخواهد بود.

وی همچنین به کاهش سرانه فضای سبز در کشور اشاره و اذعان کرد: اگر ما با هواپیما سفر کنیم بر فراز آسمان هر یک از شهرهای کشور باشیم هیچ لکه سبزی را بر روی زمین نخواهیم دید، و مدیران ما که در هسته مرکزی توسعه شهری فعالیت دارند باید بدانند که ما شهر را می‌سازیم شهر هم ما را می‌سازد، چرا که هر انسانی نیاز به پرورش روح دارد و متأسفانه به دلیل برخی سیاست‌های اشتباه در سیما منظر شهری ما از بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ جهان عقب هستیم.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: من از تمام جوانان و دانشگاهیان که الان قلم در دست گرفته‌اند و در راستای رفع مشکلات و چالش‌های کشور خود مطالبه‌گری می‌کنند خواهانم که مطالبه خود را در چارچوب اخلاق اما بی‌رحمانه مطرح کنند چرا که اگر مطالبه‌گری صحیح نباشد هیچ پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.