جامه سرخ کرونایی بر تن استان اردبیل/۴۸۵ بیمار بستری هستند به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، با بیان اینکه با وجود تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان وضعیت شیوع کرونا در وضع قرمز و هشدار قرار دارد اظهار کرد: تعداد بالای بستری‌های […]

جامه سرخ کرونایی بر تن استان اردبیل/۴۸۵ بیمار بستری هستند

به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، با بیان اینکه با وجود تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان وضعیت شیوع کرونا در وضع قرمز و هشدار قرار دارد اظهار کرد: تعداد بالای بستری‌های روزانه در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها حکایت از عدم قطع زنجیره کرونا و یا کاهش میزان شیوع در استان اردبیل است و وضعیت نگران کننده ای پیش رو است.
وی افزود: مردم بایستی با اطلاع رسانی‌ها و پروتکل‌های بهداشتی همراهی کامل داشته باشند چرا که عدم توجه آنان به پروتکل‌های بهداشتی زنجیره شیوع این بیماری را در استان گسترده‌تر خواهد کرد و متأسفانه شاهد فوت بسیاری از عزیزان مان خواهیم بود.
حبیب زاده تصریح کرد: تشکیل صف‌های بسیار شلوغ در مراکز دولتی و بانک‌ها خود منبع انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شود و ضروری است تا مردم حداکثر همکاری لازم را با ستاد ملی کرونا داشته باشند.
وی افزود: متأسفانه هم اکنون هر خانه تبدیل به یک مکان انتشار ویروس شده است و عمدتاً افراد جوان با سنین پایین نیز با حضور در تجمعات ناقل بیماری بوده و بدون علائم کرونا در جامعه و خانواده ویروس را انتقال می‌دهند که شاهد افزایش میزان بستری‌ها و فوتی‌های روزانه هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: آموزش‌ها و اقدامات لازم در جهت پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس در جامعه با هدف قطع زنجیره کرونا ارائه می‌شود و افراد با رعایت این موارد جان خود و عزیزانشان را نجات می‌دهند.
وی به تشریح آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در اردبیل پرداخت و گفت: بیش از ۱۲۲ هزار دز در مرحله اول، ۳۹ هزار دز در مرحله دوم و در مجموع ۱۶۲ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است.
۷۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه در خطر مرگ قرار دارند
حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست داده اند و ۷۹ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با ادامه این روند شاهد افزایش تعداد فوتی‌ها در هفته جاری خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸۵ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، افزود: روند درمان ۵۳ بیمار بهبود یافته کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بهبودی کامل است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری‌ها در استان اردبیل رشد قابل توجهی دارد و اگر این روند ادامه داشته باشد تخت خالی در بیمارستان‌ها نخواهیم داشت.
حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.